• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نماینده ولی‌فقیه در استان: اعطای مجوزهای حفر چاه در استان کرمان بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک بود

  • 22 خرداد 1393 - 0:04
نماینده ولی‌فقیه در استان: اعطای مجوزهای حفر چاه در استان کرمان بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک بود

امام جمعه کرمان گفت: اعطای مجوزهای بی‌حساب و کتاب برای حفر چاه در کرمان بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک در رابطه با آب‌های زیرزمینی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در دیدار با جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ۳۰ سال قبل خط کم‌آبی در استان کرمان را به همه روسای جمهور به غیر از آقای روحانی هشدار دادم، اما کسی اعتنا نکرد.

وی عنوان کرد: اوایل انقلاب اسلامی یک خیانت بزرگ به استان کرمان شد و به صورت بی‌حساب و کتاب مجوز حفر چاه داده شد و بسیاری از کارهای غلط به علت عدم درک واقعیات صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان داریم، زیرا در گذشته بد عمل کردیم و به این مرحله رسیدیم و این امر باید درسی برای همه باشد.

جعفری اضافه کرد: اعطای مجوزهای بی‌حساب و کتاب برای حفر چاه در کرمان بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک در رابطه با آب‌های زیرزمینی بود.

وی با اشاره به اینکه استاندار کرمان مدیر فهیمی است و کار اقتصاد انجام داده و مسلط بر مسائل است، تصریح کرد: به رزم‌حسینی سفارش کرده‌ام که با مسئولان دستگاه‌های مختلف مذاکره و ملاقات داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: بعد از گذشت ۳۵ سال به این نتیجه رسیده‌اند که از خلیج فارس برای استان کرمان آب بیاورند و این پروژه به بودجه و دستگاه‌های آب شیرین‌کن نیاز است.

جعفری بیان داشت: ۱۱ استان دچار کم‌آبی هستند که کرمان یکی از این استان‌هاست و این مسئله را نتیجه تسامح و کوتاهی دولتمردان می‌دانم و متخصصان و اهل فن باید با گفت‌و‌گو و برگزاری سمینار چاره‌اندیشی کنند.

ثبت دیدگاه