• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وزیر نفت: دوران بخور بخور تمام شده / بیش از ۲.۷ میلیارد دلار پول بیت‌المال توسط دولت سابق از بین رفت

  • 22 مرداد 1393 - 0:06
وزیر نفت: دوران بخور بخور تمام شده / بیش از ۲.۷ میلیارد دلار پول بیت‌المال توسط دولت سابق از بین رفت

زنگنه، وزیر نفت گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در دولت قبل با امضای چند وزیر و رییس کل بانک مرکزی به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفت.

«بیژن نامدار زنگنه» که بامداد سه شنبه در برنامه اقتصادی ˈپایشˈ در شبکه یک سیما سخن می گفت، افزود: دولت قبلی بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار با مصوبه کار گروه اقتصادی خود به بابک زنجانی داده بود.

وی گفت: نامبرده بانکی در تاجیکستان و سپس مالزی درست کرده بود که معلوم نشد چیست و چرا چنین ریسک بزرگی کرده اند.

وزیر خاطرنشان کرد: ˈ پیداست که وی در این کار تنها نبوده است چون مگر می شود یک نفر به تنهایی بتواند این همه پول را بخورد هر چقدر هم آدم زرنگی باشد؟!ˈ.

زنگنه با بیان اینکه عده ای همچون بابک زنجانی در دوره دولت گذشته، پول نفت و کشور را بردند و حاضر نیستند آن را پس بدهند، به پرونده قضایی این متهم فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: میزان اموال بابک زنجانی بسیار کمتر از بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی است که او به دولت دارد.

وزیر نفت، بخش عمده این بدهی را مربوط به نفت خامی دانست که به او داده بودند تا آن را در خارج بفروشد اما هرگز پول آن به حساب دولت واریز نشده است.

وی گفت: ˈشاید اصلا قرار نبوده وی پولی پرداخت کند، اما مردم مطمئن باشتد تا زمان حضور من در وزارت نفت، راه چنین افرادی برای خوردن پول بیت المال بسته شده است و چنین اشخاصی امکان سوء استفاده و رانت خواری را پیدا نخواهند کرد.ˈ

زنگنه تاکید کرد: با دولت تدبیر و امید،  دیگر دوران آن بخور بخورها تمام شده است.

ثبت دیدگاه