• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سرمایه گذاران در مناطق محروم ۱۰ سال از مالیات معاف می شوند

  • 06 آبان 1393 - 0:04
سرمایه گذاران در مناطق محروم ۱۰ سال از مالیات معاف می شوند

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: افرادی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار اقدام به سرمایه گذاری کنند از ۱۰ سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
ه گزارش ایرنا، پدرام سلطانی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر کرمانشاه افزود: برای موفقیت در عرصه صادرات و رقابت با کشورهای صنعتی دنیا باید نگاه ها را تغییر داد.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما صادرکننده نیز هستند اما صادرکنندگان ما تولید کننده نیستند، بیان کرد: این یک ضعف برای سیستم صادراتی است که باید رفع شود.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، علت افت و خیز ایران در امر صادرات را یاد نگرفتن اصولی کار عنوان و تاکید کرد: صادر کننده ای موفق است که دوراندیش بوده و ریسک پذیر باشد.
وی از استرداد مالیات بر ارزش افزوده ظرف مدت یک ماه آینده خبر داد و افزود: لایحه این امر در حال تدوین است و بزودی اجرایی می شود.
سلطانی همچنین کرمانشاه را استانی با ظرفیت های بالای صادراتی معرفی کرد و گفت: متاسفانه هنوز رویه های خرده تاجری و غالب بودن تفکرات پیله وری در استان کرمانشاه به چشم می خورد که این خود عاملی در ناکامی تجاری آن است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد تا سال آینده و در جشن ملی روز صادرات، شاهد افزایش صادرات استان کرمانشاه و متعاقب آن کاهش نرخ بیکاری و رشد واحدهای صنعتی این استان باشیم.

ثبت دیدگاه