• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شرایط نگهداری و فروش گوشت قرمز تغییر کرد

  • 07 تیر 1394 - 15:01
شرایط نگهداری و فروش گوشت قرمز تغییر کرد

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی از شرایط جدید نگهداری و فروش گوشت خبر داد و گفت: از این پس لاشه دام‌ها پس از کشتار باید ۲۴ ساعت در پیش‌سرد‌کن قرار گیرند و سپس در بازار توزیع و فروخته شوند که حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان بر قیمت هر کیلوگرم گوشت تاثیر می‌گذارد.

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از روز گذشته براساس اعلام سازمان دامپزشکی گوشت‌ها به مدت ۲۴ ساعت در پیش‌سردکن قرار می‌گیرند که این موضوع برای از بین بردن باکتری و بیماری‌هاست، چون مواردی از بیماری تب کنگو در دام‌ها مشاهده شده بود و به دلیل از بین بردن این بیماری و کاهش شیوع آن، این تصمیم اتخاذ شد.

وی افزود: زمانی که گوشت‌ها در پیش‌سرد قرار می‌گیرند وزن آنها بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم کاهش می‌یابد و علاوه بر آن هزینه‌های جانبی مثل هزینه‌های حمل‌ونقل و کارگری نیز به آن اضافه می‌شود که مقداری قیمت گوشت را افزایش می دهد.

ملکی با بیان اینکه با پیش‌سرد کردن گوشت مخاطرات بسیاری از عوامل بیماری‌زا در گوشت به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، گفت: با راه‌اندازی سیستم‌های پیش‌سردکن در کشتارگاه‌ها لاشه کشتار گوسفند به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال قرار می‌گیرد و شرایطی ایجاد می‌شود که امکان رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشت از بین می‌رود.

ملکی در عین حال بیان کرد: با انجام این عملیات، گوشت از نظر مصرف شرایط کیفی بسیار بهتری پیدا می‌کند و همچنین امکان رشد عوامل بیماری‌زا در آن کاهش می‌یابد.

ثبت دیدگاه