• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

از تخلف تا تعطیلی نظام مهندسی ساختمان کرمان

  • 04 مرداد 1394 - 15:17
از تخلف تا تعطیلی نظام مهندسی ساختمان کرمان

تعطیلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان و طرح برخی تخلفات در این سازمان یکی از مباحث چالش برانگیز در هفته های اخیر بوده است.

 به گزارش ایرنا با توجه به تشکیل نشدن هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در ماه های اخیر و انجام بارزسی در این خصوص توسط بازرسان اعزامی از وزارت راه و شهرسازی در اجرای ماده ۲۶ قانون سازمان نظام مهندسی و بنا به تصمیم این وزارت از تاریخ ۲۲ تیرماه سال جاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تعطیل شد.

در پی آن هیاتی مرکب از آقایان خداداد مقبلی، عباس طوفان و سه نفر از مهندسین وزارت راه و شهرسازی به عنوان قائم مقام این هیات تا زمان برگزاری انتخابات جدید و انتخاب هیات مدیره عهده دار این مسولیت شدند.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان را به عنوان رییس هیات مدیره قائم مقامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان منصوب کرد.

تعطیلی سازمان نظام مهندسی ساختمان و عدم انجام وظایف قانونی آن به عنوان رکن اصلی اجرایی سازمان، دلیل این تغییرات در گزارش ها اعلام شده است.

همچنین فراخوان نامزدی برای شرکت در انتخابات اعلام شده بود و این انتخابات در ماه های آینده برگزار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مستندات تخلفات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان هفته جاری در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارایه و در این باره توضیحات لازم داده خواهد شد.

خداداد مقبلی افزود: در یکی از روزهای هفته جاری که هنوز اعلام نشده است برای ارایه گزارش و توضیحات در کمیسیون عمران برای اقدامات و پیگیری های انجام شده در خصوص تخلفات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان به تهران سفر می کنم.

ثبت دیدگاه