• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

معاون وزیر راه: گلوگاه کریدور شمال-جنوب کشور رفع شد

  • 26 شهریور 1392 - 0:05
معاون وزیر راه: گلوگاه کریدور شمال-جنوب کشور رفع شد

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌ها با اشاره به پایان عملیات احداث راه دوم در مسیر انار-شهربابک، گفت: ساخت این مسیر باقی‌مانده موجب تکمیل بزرگراه سیرجان-بندرعباس و اتصال ترانزیتی و بزرگراهی تهران به بندرعباس در کریدور شمال-جنوب شد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رفع گلوگاه کریدور شمال-جنوب در قالب بزرگراه، اظهار داشت: بزرگراه تهران-سیرجان-بندرعباس قسمت اعظمی از کریدور اصلی ترانزیتی شمال – جنوب است.

وی با بیان اینکه از سمت تهران – تا شهرستان انار قبلاً چهار خطه شده بود، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۲ از شهرستان انار به سمت بندر عباس که محوری یک خطه بود، عملیات چهار خطه شدن مسیر آغاز شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها ادامه داد: آخرین قطعه این مسیر به طول ۱۰ کیلومتر روز گذشته در قالب احداث باند دوم، زیر بار عبور ترافیک رفت که حد فاصل شهرستان انار تا شهربابک بود.

خادمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از تهران تا بندرعباس به طول ۱۵۰۰ کیلومتر‌ همه چهار خطه شده است، اضافه کرد: تنها یک دهنه تونل به طول یک کیلومتر باقی مانده که عملیات روکش آسفالت داخل آن در حال انجام است؛ این تونل بین سیرجان تا بندرعباس ‌است که عملیات اجرایی آن تقریباً به اتمام رسیده‌‌ و در واقع ۱۴۹۹ کیلومتر از این محور زیر بار عبور رفته است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها تصریح کرد: ایمنی بالا، سرعت سیر مناسب، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌‌های زیست‌محیطی از مزایای اجرای این مسیر بزرگراهی است.

خادمی اظهار داشت: اجرای باند دوم از سیرجان تا بندرعباس در دو قطعه  از سمت سیرجان و بندر عباس ساخته شده بود و قرار بود این ۱۰ کیلومتر پایانی انار تا شهربابک، تا پایان شهریورماه به اتمام برسد که اجرا شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها افزود: برای اجرای کل محور از بندرعباس تا سیرجان و سپس اتصال آن به انار که ۵۵۰ کیلومتر است، حدود ۴۸۰ میلیارد تومان در قطعات مختلف هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این محور بزرگراهی جزو جاده‌های پرتردد ترانزیتی است، تصریح کرد: این مسیر قطعه‌ای اصلی از محور اصلی کریدور شمال-جنوب کشور است.

خادمی یادآور شد: با اجرای این چهار خطه تفکیک خطوط شده، گلوگاه کریدور شمال – جنوب که گلوگاه اتصالی بنادر شمال کشور به جنوب کشور بود به صورت چهار خطه تکمیل‌ و بندرعباس به تهران متصل شد.

ثبت دیدگاه