• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

معاون استاندار کرمان: تکلیف آب‌شیرین‌های کشاورزی باید روشن شود

  • 12 دی 1394 - 21:13
معاون استاندار کرمان: تکلیف آب‌شیرین‌های کشاورزی باید روشن شود

ابوالقاسم سیف‌اللهی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: نصب آب شیرین‌کن‌ها در استان کرمان فقط با مجوز محیط زیست امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، ابوالقاسم سیف‌اللهی در نشست شورای آب استان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: بدون مجوز محیط زیست اجازه نصب آب شیرین‌کن در استان کرمان داده نمی‌شود و ‌آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته نصب شده‌اند باید تعیین تکلیف شوند.

وی بیان داشت: کارهای توسعه آبیاری تحت فشار در استان کرمان باید مورد توجه قرار گیرد و دست‌اندرکاران برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز تلاش کنند.

شهرستان انار اولین منطقه‌ای است که آب شیرین‌کن‌های کشاورزی در آن نصب شده و به دلیل اینکه سیستم پسماند آن بدون رعایت مسائل زیست محیطی است، باعث اعتراض کشاورزان مزارع همجوار با این آب‌ شیرین‌کن‌ها شده است.

محمود صفرزاده، مدیرکل محیط زیست استان کرمان آذر ماه سال جاری در جلسه شورای آب استان گفته بود: «در شهرستان انار از عمق ۲۸۰ متری یا ۳۰۰ متری آب استحصال می‌شود و عده‌ای از مالکین برای نجات باغات خود آب شیرین کن نصب کرده‌اند… این آب شیرین‌کن‌ها پساب زیادی دارند و تقریبا ۵۰ درصد آبی که از این طریق به دست می‌آید، پساب است و به همین دلیل تعدادی شکواییه در این زمینه مطرح شده که باید بررسی شود.»

ثبت دیدگاه