• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

تهدید کارگران توسط یکی از مدیران یکی از واحدهای صنعتی انار

  • 01 دی 1395 - 10:59
تهدید کارگران توسط یکی از مدیران یکی از واحدهای صنعتی انار

شماری از کارگران یکی از واحدهای صنعتی شهرستان انار که چند ماه است حقوق‌شان پرداخت نشده، از سوی یکی از مدیران این واحد صنعتی تهدید به برخورد شدند.

این کارگران به این مدیر مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند که چند ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و تامین مایحتاج زندگی برای‌شان دشوار شده و خواهان پرداخت حقوق شده‌اند اما این مدیر تهدید کرده که اگر به سر کار برنگردند با نهادهای خاصی تماس می‌گیرد تا دستگیر شوند.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

۱- آقایی که این کارگران را تهدید کرده‌اید، آیا مطالبه حق و حقوق جوابش این است؟ در کجای «قانون، عرف، اخلاق و شرع» آمده که اگر کارگری حقش را مطالبه کرد باید با او اینگونه رفتار کرد؟

۲- زمانی که در برابر مطالبه حقوق کارگران به جای پاسخگویی و تصمیم عاقلانه، از زبان تهدید استفاده کردید، آیا عرق شرم بر پیشانی‌تان ننشست؟ اگر عرق شرم بر پیشانی‌تان ننشست و از این رفتار زشت خود، خجالت‌زده نیستید؛ شک نداشته باشید که در مسیر سقوط اخلاقی قرار دارید.

۳- همه ما می دانیم که در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد اما این فقط کارگران نیستند که باید شما را درک کنند؛ شما هم آن‌ها را درک کنید. کارگر اگر درآمد دیگری داشت که کارگری نمی‌کرد. آیا می‌دانید تاخیر چندماهه در پرداخت حقوق کارگران، می‌تواند باعث بروز مشکلات خانوادگی برای کارگران شود؟ آیا می‌دانید که عدم پرداخت حقوق چه تبعاتی می‌تواند ایجاد کند؟

corbis_114

۴- اگر این کارگران نباشند، چرخ واحد صنعتی شما چگونه می‌چرخد؟ پس با کارگرانی که چرخ واحد صنعتی شما بر دوش آن‌هاست، مهربان‌تر باشید و درکشان کنید و دیگر از زبان تهدید استفاده نکنید.

۵- استفاده از زبان تهدید علیه کارگران باعث فروریختن روابط کارگر و کارفرما می‌شود. آن هنگام شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن کارگر با علاقه به کارش ادامه دهد.

 

ثبت دیدگاه