• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تجمع دوباره جمعی از اهالی ده‌رییس در فرمانداری انار در اعتراض به ممنوعیت ساخت‌وساز در این روستا

  • 05 دی 1395 - 12:46
تجمع دوباره جمعی از اهالی ده‌رییس در فرمانداری انار در اعتراض به ممنوعیت ساخت‌وساز در این روستا

جمعی از اهالی ده‌رییس در اعتراض به ممنوعیت ساخت و ساز در این روستا، برای دومین بار در فرمانداری انار تجمع کردند.

مالکان اراضی ده‌رئیس که صبح روز یکشنبه پنجم دی ماه در فرمانداری تجمع کرده بودند، اظهار داشتند که حدود دو تا سه سال است که در این روستا زمین‌ خریده‌اند اما هیچ‌گونه سند ثبتی و یا پروانه ساخت به آن‌ها داده نمی‌شود.

این مالکان همچنین می‌گفتند: طرح جدید در این خصوص ابلاغ شده و می‌خواهیم بدانیم که اگر این طرح ابلاغ شده پس چرا پیگیری صورت نمی‌گیرد.

photo_2016-12-25_12-35-56

حضور مدیرکل بازرسی استانداری کرمان و فرماندار انار در بین تجمع‌کنندگان

محمد باژیان مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمان در جمع مالکان اراضی ده رئیس در فرمانداری گفت: ۸۰ درصد مشکل اراضی ده‌رئیس طی ۱۰روز آینده رفع می‌شود.

اما یک منبع مطلع به انارپرس گفت که بعید است که این مشکل تا ۱۰ روز آینده حل شود.

photo_2016-12-25_12-10-13

جلسه در فرمانداری انار
محمد باژیان گفت: امروز بازدید از روستای ده‌رئیس را انجام داده و به همین منظور جلسه‌ای با فرماندار انار برگزار کردیم.

 مدیر کل بازرسی بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمان اظهار داشت: مالکان اراضی ۱۰ روز به فرمانداری فرصت دهند و قطعا ایشان طی ۱۰ روز آینده ۸۰ درصد مشکل را حل خواهند کرد و ۲۰درصد باقی افرادی هستند که کلاشی کرده و تخلف کرده‌اند.

حسین علیزاده معاون فرمانداری انار در این خصوص به انارپرس گفت: منظور از ۲۰ درصدی افرادی هستند که تخلف ساخت وساز مانند تغییر کاربری غیر مجاز و یا عدم استحکام ساختمان که جریمه و تخریب را به دنبال دارد؛ داشته‌اند.

وی افزود: چنین مواردی می‌بایست به کمیسیون ماده۹۹ارجاع داده شود تا رسیدگی گردد اما مشکل مالکان اراضی که زمین داشته‌اند حل خواهد شد.

اثاثیه در حیاط

یکی از افرادی که در زمینه ساخت و ساز دچار مشکل شده، زمینش دارای پروانه ساخت بوده اما چون تمدید نشده، نتوانسته ساخت و ساز کند و برای همین ناچار شده‌اند اثاثیه خود را در حیاط منزل دامادشان بگذارند و نزد وی زندگی کنند.

این خانواده گفتند مسئولان همواره می‌گویند که به مشکلات جانبازان رسیدگی می‌شود اما چرا به مشکل ما که سرپرست خانواده، جانباز است؛ رسیدگی نمی‌کنند.

photo_2016-12-25_12-35-49

ثبت دیدگاه