• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انتقاد امام جمعه انار از «بی‌خانمانی برخی اهالی ده‌رئیس» و «فعالیت کوره‌های آلاینده محیط زیست»

  • 10 دی 1395 - 19:52
انتقاد امام جمعه انار از «بی‌خانمانی برخی اهالی ده‌رئیس» و «فعالیت کوره‌های آلاینده محیط زیست»

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن منتظری امام جمعه انار از عدم ابلاغ طرح روستای ده‌رئیس که باعث بی‌خانمانی برخی افراد شده انتقاد کرد. وی همچنین فعالیت کوره‌های ذغال‌سوزی در روستاهای هشت قریه انار را نیز باعث آلودگی محیط زیست دانست.

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ دی گفت: «تأخیر در ابلاغ طرح هادی بعضی از مناطق از جمله ده رئیس جمعی از مردم را از داشتن مسکن و سر پناه محروم کرده است و مسؤولان در این موضوع تسریع کنند.»

شماری از اهالی ده‌رئیس در اعتراض به عدم ابلاغ طرح هادی ده‌رئیس و جلوگیری از ساخت و ساز در این روستا، روز پنجم دی در فرمانداری انار تجمع کردند. محمد باژیان مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمان در جمع مالکان اراضی ده رئیس در فرمانداری گفت: ۸۰ درصد مشکل اراضی ده‌رئیس طی ۱۰روز آینده رفع می‌شود.

امام جمعه انار همچنین به موضوع سلامت اشاره کرد و افزود: «در چند سال گذشته دود ناشی از کوره‌هایی که چوب درختان پسته را می‌سوزانند، محیط زیست را به شدت آلوده و مشکلات عمده‌ای را برای مردم به‌ویژه بیماران تنفسی ایجاد کرده و نیاز به رسیدگی فوری از جانب مسؤولان مربوطه دارد.»

چند روز قبل جمعی از اهالی روستای ساقی شهرستان انار از افزایش دود ناشی از سوخت چوب‌های درختان پسته و آلودگی محیط زیست انتقاد کردند. این شهروندان خواهان رسیدگی اداره محیط زیست و شبکه بهداشت به این مساله شدند.

photo_2016-12-26_12-31-29

حجت‌الاسلام حسن منتظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در راستای بصیرت‌افزایی و آگاه کردن مردم از توطئه‌ها و فتنه‌های جدید است.

 امام جمعه انار بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در راستای بصیرت‌افزایی و آگاه کردن مردم از توطئه‌ها و فتنه‌های جدید دانست و تصریح کرد: اخیراً تعدادی از گروه‌های خائن و فتنه‌گر با نامه‌نگاری به رئیس جمهور جدید آمریکا خواستار افزایش تحریم‌ها و فشارها بر علیه ملت ایران شدند.

وی ادامه داد: یکی از دخالت‌ها و شیطنت‌های دشمن برنامه‌ریزی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در کودتای مخملی سال ۸۸ است که ملت ایران این جریان را به عنوان فتنه می‌شناسند.

حجت‌الاسلام حسن منتظری همچنین با اشاره به مفاسد اجتماعی و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: مفاسدی که جامعه را تهدید می‌کند، اعم از مفاسد اجتماعی، خانوادگی، اداری، اقتصادی و مفاسد فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای نیاز به افزایش بینش و آگاهی مردم دارد.

امام جمعه انار با اشاره به سیاست‌های مرموز قدرت‌های زورگو و ظالم دنیا گفت: دشمنان اسلام برای دور نگه داشتن توده‌های مردم از حوادث و جنایات آنها ملت‌ها را با انواع سرگرمی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و فیلم‌های مبتذل و در بعضی از مناطق به اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی و ایجاد گروه‌های تروریستی مشغول می‌کنند.

ثبت دیدگاه