• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رئیس اداره کار انار: کارفرما نمی‌تواند کارگر را تهدید کند

  • 12 دی 1395 - 9:11
رئیس اداره کار انار: کارفرما نمی‌تواند کارگر را تهدید کند

میلاد یوسف‌پور رییس اداره کار شهرستان انار در خصوص تهدید کارگران توسط کارفرما گفت: کارفرما نمی‌تواند کارگر را بدون دلیل و یا به بیکار کردن وی از کارش تهدید کند زیرا یک کارگر قرارداد دارد و طبق ضوابط آن شرکت کارش را انجام می‌دهد.

یوسف‌پور در گفت‌و‌گو با انار پرس افزود: یک کارفرما در مواردی چون اتمام قرارداد کارگر، قصور در کار وی، عبور از آیین نامه انظباطی و موارد این چنینی و با اعلام اداره کار می‌تواند کارگر را از کار اخراج نماید.

یوسف‌پور اظهار داشت: در این صورت نیز اگر کارگر به ما مراجعه کند با دریافت دادخواست از وی تحت عنوان بازگشت به کار، موضوع را رسیدگی کرده و اگر دلیل اخراج وی غیر موجه باشد کارگر به کار بازگردانده و اگر موجه باشد مواردی چون بیمه بیکاری برای وی در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: مواردی چون ناسزاگویی، ارعاب و… نیز بایستی از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و مجازات دارد که در حیطهٔ اداره کار نیست.

مدتی قبل شماری از کارگران یکی از واحدهای صنعتی شهرستان انار که چند ماه است حقوق‌شان پرداخت نشده، از سوی یکی از مدیران این واحد صنعتی تهدید به برخورد شدند. این کارگران به این مدیر مراجعه کرده‌ و گفته‌ بودند که چند ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و تامین مایحتاج زندگی برای‌شان دشوار شده و خواهان پرداخت حقوق شده‌اند اما این مدیر تهدید کرده که اگر به سر کار برنگردند با نهادهای خاصی تماس می‌گیرد تا دستگیر شوند.

رییس اداره کار شهرستان انار در خصوص تاخیر حقوق کارگران گفت: کارگران هرگاه در این خصوص به ما مراجعه نمایند با دریافت دادخواست از آن‌ها، پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد که پس از رسیدگی مبلغی که مطالبه کرده بوده است به وی داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اما هنگام حضور بازرسان ما در محل، کارگران در این خصوص چیزی نمی‌گویند که یکی از دلایل آن نیز ترس از دست دادن کارشان است.

یوسف‌پور گفت که مشکلات واحدهای تولیدی را هم نمی‌شود نادیده گرفت و گفت بی‌دلیل پول کارگر را پرداخت نمی‌کنند و اگر تولید نداشته باشند می‌بایست کارگاه‌های خود را تعطیل کنند به همین دلیل به هرشکل بایستی تولیدشان را انجام دهند.

ثبت دیدگاه