• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

رئیس تامین اجتماعی انار: تایید بیمه بیکاری با اداره کار رفسنجان است

  • 15 دی 1395 - 1:44
رئیس تامین اجتماعی انار: تایید بیمه بیکاری با اداره کار رفسنجان است

مهدی عسکری رئیس اداره تامین اجتماعی انار در خصوص بیمه بیکاری بیمه‌شدگان شهرستان انار گفت: تایید بیمه بیکاری متقاضیان توسط اداره کار رفسنجان صورت می‌گیرد.

وی در گفت‌و‌گو با انار پرس افزود: روند بیمه بیکاری به این شکل است که متقاضیان بایستی در این خصوص به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان درخواست بدهند.

اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی انار چند سال است راه‌اندازی شده اما هنوز یک اداره مستقل نیست.

عسکری اضافه کرد: پس از آن، بازرسی از اداره کار رفسنجان به همراه یک بازرس از بیمه تامین اجتماعی انار که به دلیل آشنایی با شهر بیشتر نقش راهنما را دارد در خصوص موضوع بیکاری متقاضی شروع به تحقیق می‌نمایند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی‌ها اگر بیکاری فرد غیر ارادی بود مانند تعطیلی کارگاه و یا اخراج کارگر با نامه‌ای که از سوی اداره کار رفسنجان به تامین اجتماعی انار ارسال می‌گردد با برقراری بیمه بیکاری فرد متقاضی موافقت می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی انار عنوان کرد: در بررسی‌های که در این خصوص صورت می‌گیرد نظر بازرس ما هم شرط است اما نظر اصلی و گزارش اصلی با بازرس اداره کار و تایید بیمه با کمیسیون اداره کار رفسنجان است.

وی در خصوص مشکل بیمه بیکاری یک شهروند نیز گفت که در خصوص بیمه بیکاری این فرد پس از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده بیکاری وی از سوی اداره کار رفسنجان ارادی شناخته شده که در این صورت بیمه بیکاری به وی تعلق نمی‌گیرد.

این شهروند می‌گوید که از یکی از کارکنان تامین اجتماعی انار شکایت دارد.

اما عسکری گفت: متاسفانه این فرد رفتار غیر منطقی داشته و مدعی است که اداره تامین اجتماعی مانع برقراری بیمه بیکاری وی شده است و بازرس ما را مقصر می‌داند و می‌گوید اداره کار رفسنجان می‌گوید که ما با بیمهٔ شما موافقت کرده‌ایم اما اداره تامین اجتماعی انار اجازه برقراری بیمه را نمی‌دهد.

ثبت دیدگاه