گروه : اخبار انار » اسلایدر » تیتر یک » محیط زیست
ساعت : 15:23
شناسه : 102668
تاریخ : 19 دی 1395
«ریزگردهای خطرناک» شمال استان کرمان از جمله انار را تهدید می‌کند «ریزگردهای خطرناک» شمال استان کرمان از جمله انار را تهدید می‌کند

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت که در شمال استان کرمان بیابان های بین استان کرمان و یزد کانون ریزگردها شده اند و شهرستان انار را تهدید می کنند. بروز خشکسالی ۱۵ ساله، نابودی تالاب فرهنگ‌آباد در سال‌های گذشته، فرسایش خاک، از بین رفتن تاغ‌زارها، برداشت بی‌رویه آب از منابع آبی و خشک‌شدن دشت و … […]

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت که در شمال استان کرمان بیابان های بین استان کرمان و یزد کانون ریزگردها شده اند و شهرستان انار را تهدید می کنند.

بروز خشکسالی ۱۵ ساله، نابودی تالاب فرهنگ‌آباد در سال‌های گذشته، فرسایش خاک، از بین رفتن تاغ‌زارها، برداشت بی‌رویه آب از منابع آبی و خشک‌شدن دشت و … از جمله عوامل گسترش ریزگردها در سمال استان کرمان به شمار می‌رود.

ریزگردها می‌توانند باعث بیماری‌های تنفسی و همچنین سرطان شوند.

بر همین اساس احیای تالاب فرهنگ‌آباد، گسترش تاغ‌زارها و کنترل برداشت آب و جلوگیری از نابودی دشت می‌توانند شهرستان انار را از ریزگردها در امان نگاه دارد.

گفته می‌شود یک هکتار از تاغ ها ۴۸ تن گرد و غبار را تثبیت می کند و در کنار این نقش همین یک هکتار ۵.۲ تن اکسیژن به شهر تزریق می‌کند.