• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

عذرخواهی یکی از عاملان تهیه نامه دروغ علیه انارپرس

  • 29 دی 1395 - 20:51
عذرخواهی یکی از عاملان تهیه نامه دروغ علیه انارپرس

یکی از عوامل تهیه نامه سراسر دروغ علیه سایت انارپرس، از تهیه این نامه عذرخواهی کرد.

وی در این خصوص به انارپرس گفت: «به عنوان یکی از عوامل تهیه و جمع‌آوری امضای این نامه، اعلام می‌کنم که کار اشتباهی کردیم و باید تحقیقات بیشتری انجام می‌دادیم و نباید با احساسات تصمیم‌گیری می‌کردیم.»

این نامه که در دبیرستان امام حسین (ع) انار تهیه شده بود، اناپرس را متهم کرده بود که در خصوص تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان، اخبار دروغ منتشر کرده است.

افزون بر این شخص، جمع زیادی از دانش‌آموزان امضاکننده نامه دروغ نیز ضمن تماس با انارپرس اعلام کردند که امضای خود را پس می‌گیرند.

از سوی دیگر پدر یکی از دانش‌آموزان نیز در تماس با انارپرس گفت که این نامه به تحریک یکی از معلمان تهیه شده است.

وی افزود: من در حال تحقیق هستم تا به یقین برسم که کدام معلم این کار را کرده است. پس از اینکه یقین پیدا کردم حتما علیه این معلم به دلیل استفاده ابزاری از دانش‌آموزان، در حراست آموزش و پرورش انار طرح شکایت می‌کنم.

همچنین جمعی دیگر از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان انار به انارپرس گفتند که یکی از معلمان از آن‌ها خواسته تا نامه‌ای علیه انارپرس تهیه و امضاء کنند. این معلم در ازای امضای نامه دروغین، وعده نمره داده است. هویت این معلم برای انارپرس روشن شده است. البته این دانش‌آموزان چنین نامه‌ای را تهیه و امضا نکرده‌اند. احتمال می‌رود این معلم همان کسی باشد که در «پشت پرده تهیه نامه دروغین» در دبیرستان امام حسین (ع) قرار داشته است.

اطلاعیه انارپرس

۱- انارپرس چند روز قبل خبر تنبیه‌بدنی را که در دبیرستان شهیدان قدیری-انارکی شهرستان انار رخ داده بود، منتشر کرد. این خبر پس از آن منتشر شد که انارپرس از طریق تحقیق و گفت‌وگو با منابع مختلف، به صحت آن اطمینان پیدا کرد.

۲- اداره آموزش و پرورش شهرستان انار پس از انتشار این خبر، تحقیقات خود را آغاز کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که این تنبیه‌بدنی رخ داده است. اینکه اداره آموزش و پرورش چه تصمیمی در خصوص این معلم گرفته، هنوز روشن نیست.

۳- انتشار اخبار تنبیه‌بدنی در انارپرس به معنای ضدیت این رسانه با جامعه معلمان نیست. اغلب جامعه معلمان، انسان‌هایی سخت‌کوش هستند اما به هر حال در برخی موارد نیز عده‌ای از معلمان به دلایل مختلف دست به اقداماتی خلاف قانون و انسانیت مانند تنبیه‌بدنی می‌زنند که انارپرس به عنوان یک رسانه، وظیفه خود می‌داند تا گزارش این رخدادها را با هدف تلاش برای کاهش خشونت در مدارس، منتشر کند.

۴- انارپرس حتی در برخی موارد که معلم پس از تنبیه‌بدنی، اشتباه خود را پذیرفته و سعی کرده که آن را جبران کند؛ موضوع را رسانه‌ای نکرده است. به عنوان مثال مدتی قبل یکی از معلمان اقدام به تنبیه‌بدنی یک دانش‌آموز کرد. انارپرس از طریق چند منبع این موضوع را متوجه شد و پیگیری کرد. در لحظات آخر که خبر برای انتشار در سایت آماده می‌شد، معلم مذکور با انارپرس تماس گرفت و پذیرفت که اشتباه کرده و اعلام کرد که قطعا اشتباهش را جبران خواهد کرد. وقتی معلمی می‌پذیرد که اشتباه کرده و می‌خواهد اشتباهش را در خصوص دانش‌آموز تنبیه‌شده جبران کند، اخلاق حکم می‌کند که به احترام جایگاهش، موضوع به رسانه کشیده نشود. اما اگر معلمی خواست تنبیه کند و پس از آن، ظاهر حق به جانب بگیرد یا از اساس به دروغ بگوید که تنبیهی در کار نبوده، بدون شک نباید انتظار داشته باشد که رسانه سکوت کند.

۵- به امید روزی که همه بتوانیم در یک جامعه متمدن در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم و مشکلات و مسائل خود را از راه‌های انسانی مانند گفت‌وگو حل کنیم نه با زور و خشونت.

۶- انارپرس از دانش‌آموزان دبیرستان امام حسین (ع) و مدارس دیگر که بدون تحقیق در خصوص واقعیت تنبیه‌بدنی دبیرستان شهیدان قدیری-انارکی، نامه سراسر دروغ را تحت شرایط خاص امضا کرده‌اند، هیچ گلایه‌ای ندارد.

۷- در پایان به همه معلمان زحمتکش و دانش‌آموزان عزیز درود می‌فرستیم و برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

 

 

ثبت دیدگاه