گروه : اخبار انار » اسلایدر » تیتر یک » فرهنگ
ساعت : 8:24
شناسه : 104477
تاریخ : 04 بهمن 1395
یادداشت یک هنرمند درباره نمایش «دختر بودن یا پسر نبودن، مسئله این است» یادداشت یک هنرمند درباره نمایش «دختر بودن یا پسر نبودن، مسئله این است»

سیدکاظم آرمیون یکی از هنرمندان در یادداشتی نوشته که از تماشای نمایش «دختر بودن یا پسر نبودن، مسئله این است» ذوق کرده و لذت برده است. متن یادداشت این هنرمند به شرح زیر است: دختر بودن یا پسر نبودن مسئله ای بود که به تماشای یک تئاتر زیبا نشستم. امشب بعد از چند سال از […]

سیدکاظم آرمیون یکی از هنرمندان در یادداشتی نوشته که از تماشای نمایش «دختر بودن یا پسر نبودن، مسئله این است» ذوق کرده و لذت برده است.

متن یادداشت این هنرمند به شرح زیر است:

دختر بودن یا پسر نبودن مسئله ای بود که به تماشای یک تئاتر زیبا نشستم. امشب بعد از چند سال از تماشای یک تئاتر به معنای واقعی، ذوق کرده و لذت بردم. یک بار دیگر سالهای دهه هفتاد «زمان اوج تئاتر اناری برایم تداعی شد.

گروه‌های تئاتری در یکی دوسال اخیر ثابت کردند که تئاتر انار بعد از یک دهه رکود، دوباره پله‌های ترقی را طی می‌کند.

گروه توتم نیز ثابت کرد که یک کار زیبا که بتواند مخاطبش را با هر طرز تفکر، سلیقه و سن و سال جذب کند، مستلزم داشتن بازیگران پیشکسوت و حرفه‌ای نیست و این بهانه را از بعضی گروه‌ها گرفت که علت کارهای ضعیف‌شان را نداشتن بازیگران و کارگردان حرفه ای اعلام می‌کنند.

تئاتر دختر بودن یا پسر بودن،مثل هر کار دیگری نقاط ضعفی داشت ولی جنبه‌های مثبت آن، آنقدر زیاد بود که نقاط ضعف کار به چشم نمی‌آمد. بازی زیبای تعدادی از بازیگران مبتدی قابل توجه و تقدیر بود.

از کنار بازی زیبا و هنرمندانه آقای منوچهر محمد باقری نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.

این زیبا یی و هنر به وجود نمی‌آمد مگر با کارگردانی خلاقانه آقای صادقی. میزانسن‌های مناسب، استفاده به جا و اندیشمندانه از وسایل صحنه و… همه و همه قابل تقدیر و تحسین است.

پس بیایید با حمایت خود و تماشای این تئاتر مسیر ترقی هنر تئاتر شهرستان را هموارتر کنیم. فراموش نکنیم یک ساعت وقت گذاشتن برای تماشای یک تئاتر در برابر چندین ماه تمرین یک گروه  ده، پانزده نفری قابل قیاس نیست.

*******

این نمایش که کاری از گروه فرهنگی هنری توتم است تا یازدهم بهمن ماه در انار به روی صحنه می‌‌رود.

این نمایش ساعت ۱۸:۳۰در سالن آمفی تئاتر شهید اسماعیلی نیا انار اجرا می شود.

بهای بلیط این نمایش سه هزار است.

گزارش تصویری دومین شب اجرای نمایش «دختر بودن یا پسر نبودن، مسئله این است»