• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

سهم انار از کمک مس در طرح منطقه‌بندی اقتصادی؛ هیچ

  • 16 بهمن 1395 - 6:22
سهم انار از کمک مس در طرح منطقه‌بندی اقتصادی؛ هیچ

شهرستان‌های انار، رفسنجان و شهربابک در طرح منطقه‌بندی اقتصادی در یک گروه قرار دارند و صنایع ملی مس نیز به عنوان معین این سه شهرستان معرفی شده است.

صنایع ملی مس در دو شهرستان شهربابک و رفسنجان در بخش‌های مختلف مانند ورزشی، پزشکی و … یا سرمایه‌گذاری کرده یا در برخی امور کمک کرده است.

احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران چند روز قبل در این خصوص گفت که برای خرید دستگاه آنژیوگرافی به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان حتماً کمک می‌کنیم و در سایر مسائل دیگر در قالب سرویس خدمات درازمدت به مرور طوری کمک می کنیم که اثرات خوب و مثبتی داشته باشد.

اما سهم انار از منطقه‌بندی اقتصادی فقط ذکر نام در کنار دو شهرستان دیگر بوده و هنوز هیچ اقدامی از سوی صنایع ملی مس در این خصوص در انار نشده است.

مجموعه ورزشی شهید سلیمانی انار نیازمند بهسازی است، شهر انار هنوز یک سالن ورزشی استاندارد با سکوهای ویژه تماشاگران ندارد، بخش درمانی انار نیازمند حمایت است و….

سهم انار فقط آلودگی نیست، حق انار این نیست که پساب‌های صنعتی مس در حوضه آبریزش ایجاد شود، حق انار این نیست که با ایجاد سدهای کوچک متعدد بر روی حوضه‌های آبریزش در شهربابک، سفره‌های آب زیرزمینی‌اش نتوانند تغذیه شوند….

سهم انار نابودی نیست…

 

 

ثبت دیدگاه