• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نجات یک مصدوم تصادفی از مرگ حتمی توسط تیم جراحی بیمارستان انار

  • 16 اسفند 1395 - 22:15
نجات یک مصدوم تصادفی از مرگ حتمی توسط تیم جراحی بیمارستان انار

یک مصدوم که بر اثر واژگونی کامیون دچار خونریزی شدید داخلی شده بود به بیمارستان انار منتقل گردید و تیم جراحی پس از یک عمل چهار ساعته، مصدوم را از مرگ حتمی نجات دادند. این نخستین عمل جراحی برای کنترل خونریزی داخلی در بیمارستان انار بود.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) انار، عصر دوشنبه ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه طی تماس تلفنی با مرکز ۱۱۵ شهرستان انار و گزارش یک فقره واژگونی کامیون در ۱۰ کیلومتری جاده انار به رفسنجان، آمبولانس مرکز به محل اعزام شد.

نیروهای اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه و با توجه به اینکه مصدوم دچار خونریزی شدید داخلی شده بود و ممکن بود تا زمان رسیدن به رفسنجان زنده نماند و به علت خونریزی شدید فوت کند، بلافاصله به بیمارستان ولیعصر(عج) انار منتقل شد.

این مصدوم در اتاق عمل بیمارستان انار توسط آقای دکتر قطبی جراح عمومی، خانم دکتر عسکری زاده متخصص بیهوشی و دیگر پرسنل اتاق عمل تحت عمل جراحی ترمیم عروق خونی شکم و همچنین ترمیم روده ها قرار گرفت و پس از این عمل جراحی که حدود چهار ساعت به طول انجامید و کاملا موفقیت آمیز بود و برای اولین بار در شهرستان انارصورت گرفت، بیمار برای مراقبت های ویژه (چون بیمارستان انار بخش آی سی یو ندارد) به رفسنجان اعزام و در بخش ICU جهت ادامه درمان بستری گردید.

تصویر زیر این تیم جراحی را نشان می دهد

لیست جراحی‌هایی که در بیمارستان انار انجام می‌شود

در بیمارستان ولیعصر انار، جراحی‌های «معده، روده باریک،‌ روده بزرگ، کیسه صفرا، آپاندیس، توده‌های زیرجلدی، فتتق نافی، فتق کشاله ران، کیست مویی، هموروئید(بواسیر)، فیشر و اعمال جراحی سرپایی ازجمله ختنه و …» انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه