• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

در حاشیه یک رخداد در یکی از مدارس انار؛ چادر در مدارس اجباری نیست

  • 21 اسفند 1395 - 14:48
در حاشیه یک رخداد در یکی از مدارس انار؛ چادر در مدارس اجباری نیست

به دنبال رفتار غیرقانونی مدیر یکی از مدارس دخترانه شهرستان انار در خصوص الزامی دانستن پوشش چادر برای دانش آموزان، یک مقام آگاه در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این خصوص به انارپرس گفت که هیچ بخشنامه و دستورالعملی در خصوص اجباری بودن پوشش چادر در مدارس وجود ندارد و هیچ مدرسه ای نیز نمی تواند به دلیل عدم پوشیدن چادر توسط دانش آموز، نمره کسر کند.

وی افزود: «اگر دانش آموزی به دلیل نپوشیدن چادر، کسر نمره شده می تواند موضوع را به اداره کل اعلام کند تا پیگیری شود.»

در همین حال در آیین نامه اجرایی مدارس برای مدارس دخترانه دو نوع پوشش معرفی شده که دانش آموزان اختیار دارند هر یک را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند.

در ماده ۶۷ این آیین نامه دو نوع پوشش برای دختران معرفی شده:

۱- چادر، مانتو، شلوار و مقنعه

۲- مانتو، شلوار و مقنعه

در ادامه این ماده آمده که مدیران مدارس نباید در خصوص انتخاب این دو نوع پوشش، اجباری به کار ببرند و تنها می توانند توصیه کنند که دانش آموز چادر بپوشد و در نهایت این دانش آموز و خانواده او هستند که یکی از این دو پوشش را انتخاب می کنند.

از سوی دیگر اگر والدین دانش آموزان در این خصوص و یا موارد دیگر شکایتی داشته باشند می توانند با مراجعه به سامانه آنلاین شکایت و بازرسی از مدیر مدرسه و یا فرد مربوطه شکایت کنند تا در اسرع وقت از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان رسیدگی شود. اگر شاکی از پاسخ اداره شهرستان راضی نبود می توانند اعتراض کند تا در اداره کل رسیدگی شود و در مرحله بعدی نیز اگر پاسخ اداره کل نیز قانع کننده نبود، می توان با اعتراض ، رسیدگی به شکایت را به وزارت آموزش و پرورش سپرد. همه این مراحل آنلاین انجام می شود و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

لینک سامانه شکایت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش

از سوی دیگر ظاهرا برخی مدارس به دلیل عدم شرکت دانش آموز در نماز، از نمره انضباط آن ها کسر می کنند، در حالی که برخی دانش آموزان ممکن است به هر دلیلی نتوانند در نماز جماعت مدارس شرکت کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در همین خصوص گفته است: زنگ نماز در تمام مدارس کشور الزامی است، اما حضور دانش‌آموز اختیاری خواهد بود و هیچ نمره‌ای از آنها بابت عدم حضور در نماز کسر نخواهد شد.

ثبت دیدگاه