• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

کسانی که علیه هاشمی رفسنجانی فحاشی می‌کردند، ابراز پشیمانی می‌کنند

  • 24 اسفند 1395 - 20:26
کسانی که علیه هاشمی رفسنجانی فحاشی می‌کردند، ابراز پشیمانی می‌کنند

حجت‌الاسلام شیخ علی هاشمیان در آیین تجلیل از مادران شهدای شهرستان انار و زنان کارآفرین گفت: عده‌ای که قبل از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایشان تهمت‌های سنگین می‌زدند و علیه ایشان فحاشی می‌کردند، پس از فوت آیت‌الله به ما رجوع و از کرده و گفته خود ابراز پشیمانی می‌کنند و می گویند اشتباه کردیم.

وی در این مراسم که روز سه شنبه ۲۴ اسفند در «تالار شهر» انار برگزار شد، افزود: گاهی اوقات مرگ بعضی‌ها برای بعضی دیگر برکت و رحمت است زیرا قدرت فهم و شعور آن ها را بالا می برد.

حجت‌الاسلام شیخ علی هاشمیان ادامه داد: در جریان انقلاب نیز برخی به شهید بهشتی فحاشی می کردند و ندانسته تهمت و افترا می بستند اما پس از شهادت ایشان متوجه شدند که مرتکب چه اشتباهی شده اند.

وی به شخصیت والای حضرت فاطمه اشاره کرد و افزود: فاطمه زهرا (س) به گونه ای زندگی می کرد تا به عالم بفهماند انسانیت شرط بزرگی است تا بفهماند بایستی نسبت به انسان ها اخلاق مدارانه رفتار نمود و خداوند تنها این روش را می‌پسندد.

حجت‌الاسلام هاشمیان همچنین به ایستادگی حضرت فاطمه (س) در مقابل ظلم اشاره کرده و گفت: بایستی ما نیز مسیر زندگیمان چون فاطمه بوده و چون ایشان به خلق خدمت کرده و در هر جایی که متوجه ظلم شدیم در مقابل ظلم بایستیم.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی جامعه بشریت در ذهن همه ما بسیار مظلوم است زیرا هرگاه که نامی از ایشان برده می شود چیزی جز در و دیوار و میخ و سیلی به ذهن جوان ما نمی رسد و این یعنی اینکه نتوانسته شخصیت ایشان را به درستی به جوانانمان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمیان به کمکی که حضرت فاطمه (س) به فقیر و یتیم و اسیر در زمانی که از ایشان طلب مساعدت کرده بودند و ایشان تمام طعام خودشان را به نیازمند بخشیدند، اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) با عمل خود به ما فهماند که دین و مذهب نمی تواند جلوی انسانیت را بگیرد و آن زمان نیز مانند امروزه انبار خودشان پر از طعام نبود بلکه آن ها سه شبانه روز گرسنگی را تحمل کردند و به درد دل آن ها رسیدند و پیامشان این بود که باید خیرتان به مردم برسد.

وی در جمع خانواده های شهدا گفت: برای شهید نباید غصه خورد بلکه باید غبطه خورد؛ شهدای ما در تاریخ جاودان خواهند ماند؛ گرچه جامعه و جوانان ما نتوانستند آنچنان که باید قدر و منزلت آن ها را درک کنند.

حجه الاسلام هاشمیان تصریح کرد: یادواره گرفتن برای شهدا کار خوبی است اما هدف و رشادت ها و اخلاقیات شهدا را به جوانان فهماندن از آن بهتر است.

وی ابراز داشت: خانواده های شهدا طی این سال ها صبر عظیمی داشتند و مردم نیز شاهد آن بودند و شاید آنچنان که باید، به جایگاه ارزشمند آن ها در جامعه پرداخته نشده باشد اما از دید خداوند پنهان نیست.

در این مراسم از سوی فرمانداری انار برگزار شد، از مادران و همسران شهدا و بانوان فعال و کار آفرین انار تجلیل شد.

اجرای موسیقی زنده گروه موسیقی عشاق موسسه فرهنگی هنری مکعب سفید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ثبت دیدگاه