• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بررسی وضعیت ورزش، جاده انار امین‌شهر، میراث فرهنگی، کلینیک تامین اجتماعی و ایستگاه قطار در دیدار اعضای شوراهای انار با انارکی محمدی

  • 30 اسفند 1395 - 7:43
بررسی وضعیت ورزش، جاده انار امین‌شهر، میراث فرهنگی، کلینیک تامین اجتماعی و ایستگاه قطار در دیدار اعضای شوراهای انار با انارکی محمدی

برخی مسائل از جمله عدم سفر استاندار به انار، وضعیت ورزش ، جاده انار امین‌شهر، میراث فرهنگی، کلینیک تامین اجتماعی، جاده جوادیه بافق، بیمه کشاورزی و ایستگاه قطار در دیدار اعضای شوراهای انار با مهندس احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان های انار و رفسنجان بررسی شد.

احمد انارکی محمدی نماینده شهرستان های انار و رفسنجان در جلسه ای که یکشنبه ۲۹اسفند در شورای شهر برگزار شد گفت:اولین جلسه در خصوص اقتصاد مقاومتی با حضور استاندارکرمان و در فروردین ۹۶ در انار برگزار می شود.

وی افزود:طرحی نیز در این خصوص برای منطقه انار رفسنجان و شهربابک در حال انجام است تا بتوانیم در منطقه اشتغال زایی و واگذاری دو روستا را داشته باشیم.

احمد میرزایی رئیس شورای شهرستان انار در ابتدای این جلسه طی سخنانی گفت:در حال حاضر ورزش شهرستان وضعیت خوبی ندارد و رئیس اداره ورزش و جوانان انار هرچه زودتر باید تغییر کند.

وی افزود:کلینیک بیمه تامین اجتماعی انار نیز که پیگیری و جلساتی نیز در  خصوص آن انجام شد و ساختمان آن نیز تایید گردید و به سرانجام نرسید و همچنین عملکرد اداره میراث فرهنگی انار نیز قابل قبول نیست.

محمد خادمی نایب رییس شورای شهرستان و رئیس شورای شهر انار نیز از زحمات نماینده انار و رفسنجان در خصوص وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان تشکر کرد و گفت:این موضوع حرکت بسیار خوبی هم برای مردم و هم بانک ها جهت جمع آوری معوقاتشان است.

خادمی خطاب به انارکی محمدی افزود:متاسفانه اقای استاندار نیز به تمامی شهرستان های استان کرمان به جز انار سفر می کنند که نمی دانیم دلیل آن چیست.

وی همچنین به روند ضعیف اداره جهاد کشاورزی انار در خصوص زیر سطحی و دوندگی زیاد در این خصوص نیز انتقاد کرد.
مهندس انارکی محمدی در این جلسه که با حضور اعضای شورای شهرستان انار برگزار شد از زحمات شوراها تشکر کرد و گفت:اگر شوراها و پیگیری هایشان نباشد مسلما دولت به تنهایی نمی تواند عمل کند و عملکرد خوب شهرداری هایمان نیز به دلیل زحمات و تدبیر شوراها است.

وی ادامه داد:در بحث میراث فرهنگی نیز پیگیری های زیادی انجام شد که نهایتا مقرر شد تا با بخش سرمایه گذاری میراث فرهنگی جلسه ای برگزار نماییم و چه در بحث بوم گردی و مسائل دیگر تلاش و استفاده نماییم و  همچنین به دلیل هزینه زیاد بایستی بخش خصوصی را وارد کنیم و در خصوص یخدان نیز تا به الان پیشنهادی به بنده نرسیده است و اگر پیشنهاد و مطالبه ای برسد قطعا در این خصوص با حضور مسئولان میراث فرهنگی جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا یخدان  از این وضعیت خارج شود.

وی گفت:در خصوص ورزش شهرستان نیز گزینه های پیشنهادی را انتخاب نمایید که از افراد پیشنهادی فردی قوی و فعال را انتخاب نماییم همچنین بحث ورزش نیز تنها زمین چمن و چند سالن نیست بلکه عنوان آن ورزش و جوانان است وبایستی فردی روی کار بیاید که در خصوص جوانان تقاضا و پیگیری انجام دهد.

انارکی محمدی در خصوص راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی گفت:مشکل درمان کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان با پیگیری ها انجام شده سال آینده رفع شده و در خصوص کلینیک انار نیز پیگیری ها و جلساتی از طریق وزیر بهداشت داشتیم که مشخص شد سطح بیمه گذار شهرستان انار پایین است و امکان راه اندازی نیست اما نهایتا مقرر شد کلینیک تامین اجتماعی انار با یک یا دو پزشک و دندانپزشک و یا داروخانه کار خود را آغاز کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:در بحث آبیاری زیر سطحی نیز نباید مشکل داشته باشیم و این موضوع را از طریق آقای سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری خواهیم کرد

وی ادامه داد:در بحث بیمارستان انار تا به الان حرکات بسیار خوبی چون خرید آمبولانس مجهز و چندین دستگاه دیجیتال دیگر  برای بیمارستان که روند  تخصیص آن ها نیز ادامه دارد انجام شده است و درخواست ها جهت خرید و اختصاص این تجهیزات به صورت جداگانه و برای بیمارستان انار بوده است.

وی اضافه کرد:در بحث مخابرات نیز در گذشته به دلیل وجود یک کانال ارتباطی مشکل قطعی تلفن های ثابت و همراه شهرستان را داشتیم که اخیرا با پیگیری های متعدد از کانال دیگری جهت حل مشکل استفاده کردیم که خوشبختانه این مشکل رفع گردید.

انارکی محمدی عنوان کرد: پرواز های شب فرودگاه رفسنجان نیز با هزینه های زیاد راه اندازی شده است و  همچنین ۲۳کیلومتر فیبر نوری فرودگاه نیز کلید خورده است و امیدواریم تا سه ماهه اول سال آینده بتوانیم مرزهای هوایی راخصوصا در بحث عتبات عالیات تقویت کنیم.

نماینده شهرستان های انار و رفسنجان افزود:در بحث پسته نیز که از جلسه ای در انار انجام شد کلید خورد حرکات خوبی انجام گرفت و بازار پسته با توجه به رکود امروزه وضعیت نسبتا خوبی دارد و  راه اندازی بورس پسته نیز کار بزرگی است تا پسته به جایگاه گذشته خود در جهان برسد وشفافیت بازار بورس مانع به وجود آمدن برخی مشکلات بازار پسته چون ورشکستی،متواری شدن برخی و…می شود.

وی همچنین اظهار داشت:در بحث آموزش و پرورش نیز  انتقالی تعداد زیادی از معلمان  از جنوب استان صورت گرفت و تعداد کمی از معلمین که انتقالی آن ها انجام نشده است از اردیبهشت سال آینده شروع به انجام این کار خواهیم کرد.

وی گفت:جاده بافق نیز که طرح ملی و هزینه بالایی است خوشبختانه در حال پیشروی است و آسفالت آن نیز تا سه ماهه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین گفت:در بحث قیر نیز عملکرد شهرستان ضعیف بوده و کمترین  مقدار قیر را دریافت کرده است و اما به هر حال مشکل قیر بخش ها درصورت درخواست حل خواهد شد.

انارکی محمدی یادآور شد:توقف گاه قطار نیز به راه آهن تبدیل شد وبه دلیل شیب بالای مسیر چندین مرتبه نقشه برداری انجام شده است که دوگر حال حاضر محل آن نیز مشخص شده است و امیدواریم به زودی راه اندازی صورت گیرد.

حمید عبداللهی نماینده شورای شهرستان در استان کرمان نیز در این جلسه خواستار ارتقای گروه مالیاتی انار به سازمان امور مالیاتی شد.

 انارکی محمدی در این خصوص گفت:مکاتبه در این مورد انجام شده است و امیدواریم به زودی سازمان مالیاتی شهرستان نیز ارتقا داده  شده تا تمامی امور در خود شهرستان انجام گیرد.

محمدی گفت:اقدام دیگری که در بحث مالیات انجام داده ایم برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان مالیاتی کشور و کاهش رشد فزاینده مالیات منطقه بود.

حسینیان منشی و نماینده شورای امین شهر در این جلسه درخواست تعریض جاده انار امین شهر راه داشته و  همچنین گفت:میراث فرهنگی انار در خصوص برخی آثار تاریخی امین شهر چون قلعه اقدامی انجام نداده است.

محمدی در این مورد اذعان کرد:در خصوص جاده انار به امین شهر تا به الان هیچ درخواست و مکاتبه ای به بنده نرسیده است در صورتی که بارها خواسته ایم مطالبه گر باشید و در موضوعی چون شهرک صنعتی چون مطالبه کردند گاز کشی به آن محل صورت گرفت.

احمد رشیدی حسابدار و رئیس شورای بخش انار گفت:در خصوص تسهیلات بانکی،بانک ملت به این موضوع عمل نمیکند و تسهیلات ۱۸درصد را تا ۲۸درصد دریافت اما بانک کشاورزی و صادرات عملکرد بسیار خوبی دارند.

انارکی محمدی گفت:در خصوص بخشش سود و دیرکرد وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان نیز حرکت بسیار خوبی انجام گردید و بنده نیز نامه ای در این خصوص به آقای نوبخت ارسال و نمایندگان مجلس نیز آن نامه را امضا کردند و خوشبختانه این  کار مهم که به نفع مردم و بانک ها بود به انجام رسید.

وی افزود:البته در این بحث نیز بعضا ممکن است بانک ها  چه در بحث سود سپرده و چه تسهیلات سلیقه ای عمل می نمایند که قطعا در اولین جلسه ای که در خصوص برگزار کنیم این موضوع را پیگیری خواهیم کردیم.

علیرضا کهنسال مسئول صندوق بیمه کشاورزی شهرستان نیز گفت:بحث بیمه کشاورزی تا قبل از اختصاص بودجه برای صندوق بیمه کشاورزی توسط مجلس،بانک کشاورزی غرامت را پرداخت کرده و سال بعد دولت حق غرامت را به بانک کشاورزی پرداخت می کرد؛اما از دوسال قبل که بودجه برای صندوق بیمه تخصیص داده شده است ما در پرداخت غرامت ها دچار مشکل شده ایم.

مهندس انارکی محمدی در خصوص بیان کرد:این موضوع کلی و  مربوط به  کل کشور است اما به هر حال تذکر و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

ثبت دیدگاه