• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

مخالفت اعضای شورای شهر انار با هرگونه دخل و تصرف در پارک جنگلی

  • 14 فروردین 1396 - 22:02
مخالفت اعضای شورای شهر انار با هرگونه دخل و تصرف در پارک جنگلی

اعضای شورای شهر انار از تصمیم فرمانداری برای ایجاد مسیر در پارک جنگلی انتقاد و مخالفت کامل خود را با ایجاد مسیردر این پارک اعلام کردند.

اعضای شورای شهر انار شامگاه دوشنبه ۱۴ فروردین در اولین جلسه سال ۱۳۹۶ اعلام کردند که از تصمیم فرمانداری برای ایجاد مسیر در پارک جنگلی مطلع نبوده‌اند و موافق ایجاد چنین مسیری نیستند.

پنج عضو شورای شهر به اتفاق در این جلسه گفتند که ایجاد چنین مسیری ضرورت ندارد و از سوی دیگر اگر چنین مسیری ایجاد شود، فضای این پارک جنگلی که محل استراحت مسافران است، به دلیل ورودی فرمانداری، امنیتی می‌‌شود و مسافران اجازه توقف و اسکان در قسمتی از پارک جنگلی را پیدا نخواهند کرد.

شهردار: فرماندار سابق هم می خواست مسیر باز کند

علی رحیمی شهردار انار در خصوص اتفاقات رخ داده گفت: پس از اینکه بنده از این موضوع مطلع شدم حاج محمد خادمی با بنده تماس گرفتند و تاکید کردند که هیچ اقدامی صورت نگیرد تا راجع به آن تصمیم گیری شود و من نیز فورا با مهندس علیزاده معاون فرمانداری تماس گرفته ودرخواست کردم تا تشکیل جلسه شورا و تصمیم گیری راجع به موضوع از قطع درخت خودداری کنند.

رحیمی اضافه کرد: این موضوع در زمانی که اقای خادمی نیز فرماندار بودند مطرح شد و علی رغم اصرار ایشان این موضوع انجام نگردید و در حال حاضر نیز فرماندار بر این موضوع اصرار داشتند.

مخالفت رئیس شورا با ایجاد مسیر در پارک جنگلی

محمد خادمی رئیس شورای انار در این گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی مسائل شهری و اقداماتی است که در سال ۹۶باید به مرحله انجام برسند و همچنین پیگیری در خصوص پارک جنگلی انار است.

وی همچنین مخالفت خود را با ایجاد،این مسیر و قطع درختان پارک جنگلی اعلام کرد.

خادمی همچنین گفت:همانطور که مردم از شوراها توقع آبادانی شهر را دارند ما نیز از مردم و از شهروندان توقع داریم تا عوارض شهری را که به منظور ابادانی و رفع مشکلات شهر صرف می شود را به موقع پرداخت نمایند.

علی قدیری: بنده از این موضوع اطلاع نداشتم

علی قدیری یکی از اعضای شورای نیز اظهار داشت:بنده که عضو شورای،شهر هستم از این موضوع اطلاع نداشتم و همچنین شهرداری یک سیستم خدماتی است و تفاوتی بین دولت و ملت وجود ندارد و چنین حرکتی را اورژانس که اولویت خدماتی اش بسیار بالاتر از فرمانداری است با نامه نگاری و انجام روال قانونی به انجام رساندند اما ایجاد این مسیر بدون اطلاع به شورا به صورتی کج دهنی به شورا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سال های گذشته نیز با انجام این کار به دلیل مسئله امنیتی آن و عدم نیاز به این در برای فرمانداری مخالفت صورت گرفته بود و همچنین به دلیل اینکه جنگل استراحتگاه مسافرین نیز است ایجاد فضای امنیتی کار نادرستی است.

علی یوسف زاده: ایجاد مسیر هیچ مشکلی را حل نمی کند

علی یوسف زاده دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: انجام این موضوع قرار نیست مشکلی را حل کند و این همه مشکل در سطح شهر وجود دارد.

ضیاء صوراسرافیل: باید به خواسته مردم توجه شود

ضیا صور اسرافیل از اعضای شهر در این جلسه اظهار داشت:در این خصوص و در عین حال بایستی به خواست مردم نیز توجه شود و وقتی مردم با ایجاد این مسیر و قطع درخت مخالفند باید از این کار جلوگیری شود.

اعضای شورای شهر اذعان کردند: از لحاظ دسترسی به فرمانداری همان خیابان و در ورودی بولوار مطهری مناسب است و دلیلی بر بازگشایی مسیر در بولوار جمهوری وجود ندارد و بهتر است تابلویی که در حال حاضر در پیاده رو بولوار جمهوری نصب شده است به سه راهی انتقال و یک فلش راهنما به سوی فرمانداری روی آن ایجاد شود.

مخالفت اعضای شورای شهر انار با هرگونه دخل و تصرف در پارک جنگلی

محمد خادمی، رئیس شورای شهر انارنیز در این خصوص به انارپرس گفت که در نهایت شورا به شهرداری اعلام کرد که هیچگونه دخل و تصرفی در فضای پارک جنگلی نباید انجام شود و تنها کاری که شهرداری می‌تواند در این پارک انجام دهد، زیباسازی آن است و هیچ مسیری چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده‌رو نباید در آن ایجاد شود.

 

ثبت دیدگاه