• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نامه اعتراضی جمعی از مردم انار به استانداری در خصوص پارک جنگلی جمهوری

  • 22 فروردین 1396 - 9:16
نامه اعتراضی جمعی از مردم انار به استانداری در خصوص پارک جنگلی جمهوری

جمعی از اهالی انار در نامه ای به استاندار کرمان اعتراض خود را به ایجاد مسیر فرمانداری در پارک جنگلی بلوار جمهوری اعلام کردند.

در این نامه نسبت به پیامدهای ایجاد مسیر ابراز نگرانی شده است.

امضاکنندگان این نامه گفته اند که در سال های گذشته برای احداث ساختمان فرمانداری, تعداد زیادی از درختان پارک جنگلی قطع شده و دیگر بیش از این به محیط زیست آسیب نرسانیم.

در بخشی از این نامه آمده: اگر قرار باشد هر کس دارای مقامی است، هر کار دلش خواست انجام دهد، نسلهای آینده با این کم آبی ها و آلودگی هوا چگونه زندگی کنند.

این شهروندان خواهان حفظ محیط زیست شده اند.

در این نامه اعلام شده که ادارات محیط زیست و منابع طبیعی انار در پاسخ به پیگیری ها برای جلوگیری از رخدادهای اخیر در پارک جنگلی اعلام کرده اند که “این پارک جنگلی چون در داخل شهر قرار دارد, در حوزه مسئولیت آنان نیست.”

رونوشت این نامه به امام جمعه انار، فرمانداری انار, نماینده مجلس و… ارسال شده است.

**********

این در حالی است که در ماده یک قانون حفاظت محیط زیست آمده: “حفاظت‌ و بهبود و بهسازی‌ محیط ‌زیست‌ و پیشگیری‌ و ممانعت‌ از هر نوع‌آلودگی‌ و هر اقدام‌ مخربی‌ که‌ موجب‌ برهم‌ خوردن‌ تعادل‌ و تناسب‌ محیط ‌زیست‌ می‌شود….از وظائف‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ است‌. “

همچنین در ماده ۲۰ این قانون آمده که سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ می‌تواند با تصویب‌ شورایعالی‌ حفاظت‌ محیط ‌زیست‌ قسمتی‌ از وظائف‌ و اختیارات‌ خود را نسبت‌ به‌ اجرای‌ مواد ۱۱،۱۲،۱۳ (مربوط به کارخانجات) این‌ قانون‌ در محدوده‌ شهرها و هر یک‌ از مناطق‌ کشور ضمن‌ تعیین‌ حدود بر حسب‌ مورد به‌ شهرداریهای‌ مربوط‌ یا هر سازمان‌ دولتی‌ ذیربط‌ محول‌ نماید، در این‌ صورت‌ شهرداریها و سازمانهای‌ مذکور مسوول‌ اجرای‌ آن‌ خواهند بود.”

معنای ماده ۲۰ قانون حفاظت محیط زیست چیست؟

این ماده تاکید می کند که سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌  در محدوده شهرها هم مسئولیت دارد و در برخی موارد از جمله بحث محیط زیستی کارخانجات و کارگاه های داخل شهر می تواند مسئولیت خود را به سایر ارگانها محول نماید.

بر همین اساس, محیط زیست در خصوص پارک جنگلی بولوار جمهوری مسئولیت دارد.

 

ثبت دیدگاه