• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نامه سردبیر انارپرس به اداره منابع آب شهربابک در خصوص رودخانه تزرج

  • 30 فروردین 1396 - 14:02
نامه سردبیر انارپرس به اداره منابع آب شهربابک در خصوص رودخانه تزرج

سردبیر انارپرس در نامه‌ای به رئیس اداره منابع آب شهرستان شهربابک خواستار پیگیری برای بازگشایی مسیر رودخانه تزرج شد تا آب وارد حوضه اصلی آبریز یعنی دشت انار شود.

محمدرضا نسب عبداللهی به عنوان یک شهروند در این نامه نوشته:

ریاست محترم اداره منابع آب شهرستان شهربابک

با سلام؛

احتراما به استحضار حضرتعالی می‌رساند که بیش از یک ماه است برخی افراد بر خلاف قوانین جاری کشور، اقدام به مسدود کردن مسیر رودخانه در روستای تزرج کرده‌ و آب را به سمت یک جوی هدایت کرده‌اند تا در نهایت وارد صحرای اسحاق‌آباد انار شود. اینجانب این موضوع را یک ماه قبل به همکاران جنابعالی اطلاع دادم تا در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شود اما همچنان مسیر رودخانه بازگشایی نشده است.

همانگونه که حضرتعالی مستحضر هستید دخل و تصرف در مسیر رودخانه‌ها بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، ممنوع و یک جرم مشهود است.

از سوی دیگر افرادی از شهرستان انار که از قنات تزرج، حق‌آبه دارند صرفا می‌توانند از آب این قنات استفاده کنند نه اینکه آب رودخانه‌های جوزم و زمان را که در رودخانه تزرج جاری است با آب قنات به طور مشترک به صحرای اسحاق‌آباد هدایت کنند.

بر همین اساس از جنابعالی به عنوان یک شهروند تقاضا دارم تا از مالکیت عمومی و در واقع مالکیت حاکمیت بر بستر رودخانه تزرج دفاع کنید و ترتیبی اتخاذ فرمایید مسیر این رودخانه بازگشایی شود تا آب همانند گذشته به سمت حوضه اصلی آبریز خود یعنی دشت انار جاری گردد.

رونوشت این نامه به استانداری کرمان، شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان، اداره کل اطلاعات استان کرمان، امام جمعه انار، فرمانداران شهربابک و انار، نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس، اداره منابع آب و شورای شهرستان انار ارسال شده است.

ثبت دیدگاه