• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

سخنان امام جمعه انار درباره رودخانه‌هایی که به سمت انار می‌آید

  • 02 اردیبهشت 1396 - 8:20
سخنان امام جمعه انار درباره رودخانه‌هایی که به سمت انار می‌آید

حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار در خطبه‌های نماز جمعه اول اردیبهشت بر لزوم مهار آب رودخانه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام منتظری گفت: متاسفانه با بارندگی های کمی که وجود دارد اگر رودخانه هایی که به سمت شهرستان انار در جریان هستند مهارشوند و با ایجاد سد ها و بند های خاکی از هدر رفتن این منابع خدادادی جلوگیری به عمل آید و از حفر چاهها در حوزه آب شرب انار جلوگیری شود ، یقینا در تامین حداقل آب آشامیدنی مردم تاثیر فراوانی خواهد داشت و از بسیاری از بیماری های گوارشی و کلیوی و سرطان ها جلوگیری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت مبانی دینی را ضروری دانست و گفت:هر قدر که دین انسان قویتر باشد ،آسیب پذیری اش از مفاسد اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد شد .

امام جمعه شهرستان انار با گرامیداشت عید مبعث  گفت:وجه مشترک حکومت نبوی و حکومت مهدوی حضرت بقیه الله الاعظم (ع) اقامه عدل و ایجاد حکومت الهی با یاری خداوند متعال و حضور پشتیبانی مردم میباشد.

وی  امام موسی ابن جعفر را امامی شجاع و مبارز دانست و به نمونه ای از توصیه های آن حضرت به صفوان جمال اشاره کرد و گفت:امام موسی ابن جعفر می فرماید هر کس دوست بدارد ستمگران زنده بمانند در صف آنهاست و کسی که در صف آن ها باشد داخل جهنم میشود .

امام جمعه شهرستان انار به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره نمود و گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در تمام میدان های حفظ و حراست از نظام اسلامی حاضر بوده و در دوران دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل نموده و بعد از دفاع مقدس در بازسازی و سازندگی کشور و اجرای بسیاری از طرح های عظیم صنعتی و عمرانی حضور داشته و بسیاری از فعالیت های سازندگی ،محرومیت زدایی،ساخت اتوبان ها ،بزرگراهها و فرودگاهها ،بازسازی تاسیسات و اسکله های بنادر ،پروژه های کشاورزی ،آبرسانی ،گاز رسانی ،احداث واحد های مسکونی و صدها فعالیت های دیگر نقش موثر داشته است.

وی به شهادت مظلومان ۱۲۶ نفر از شیعیان سوریه که ۸۰نفر از آنها کودک بوده اند اشاره کرد و گفت:آمریکای جنایت کار به بهانه ی حمله‌ شیمیایی درسوریه از تروریست های تکفیری حمایت کرده و پایگاه سوریه را مورد حمله موشکی قرار میدهد ولی نسبت به  قتل عام ۱۲۶ نفر از شیعیان مظلوم سوریه که ۸۰ نفر از آنها کودک بودند و زنده زنده توسط تروریست ها در آتش سوختند هیچ واکنشی نشان ندادند.

امام جمعه انار به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت :کسی حق ندارد از جانب ملت شجاع و حاضر صحنه ایران از آمریکا و تهدیدات آمریکا بترسد و دشمنان ،هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی شهر و روستا گفت:کسانی که از ابزار فریب مردم استفاده میکنند و با دادن آمارهای دروغ ، تهمت زنی ،خرید و فروش رای، تخریب رقبا،  دادن وعده های دروغ و غیر قابل تحقق و ایجاد ترس میخواهند رای بیاورند صلاحیت رییس جمهور شدن و عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را ندارند .

امام جمعه انار به یکی از معضلات اشاره کرد و گفت:مسئولان محترم شهرستان انار و کسانی که قصد عضویت در شوراهای شهر و روستا را دارند باید به موضوع تامین آب شرب توجه بیشتری داشته باشند.

ثبت دیدگاه