• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

امام جمعه انار: وضعیت ورزش شهرستان انار در اوج فضاحت است

  • 08 اردیبهشت 1396 - 8:44
امام جمعه انار: وضعیت ورزش شهرستان انار در اوج فضاحت است

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان اناردر جلسه ای که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، وضعیت ورزشی انار را «فضاحت بار» دانست.

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ضمن خیر مقدم خدمت استاندار،معاونین استاندار و مدیران کل استان و سایر مسئولین شهرستانهای رفسنجان و شهربابک اظهار داشت: شهرستان انار ۸ سال است که شهرستان شده است و هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است و مورد کم توجهی مسئولین استانی قرار گرفته است.

وضعیت ورزش انار در اوج فضاحت

امام جمعه انار در این جلسه  تصریح کرد: وضعیت ورزش شهرستان انار در اوج فضاحت است و در شأن جوانان این منطقه نیست و امکانات ورزشی شهرستان بسیار محدود و کم است و می طلبد مسئولین استانی و شهرستانی در بحث ورزش اقدامات لازم را انجام دهند و از استاندار محترم خواستاریم به شهرستان انار توجه بیشتری داشته  باشند.

وی شادابی و نشاط را برای نسل جوان و نوجوان در تحقق توسعه اقتصادی هر جامعه ای بسیار موثر دانست و گفت :
یکی از ابزار نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان  امکانات ورزشی است اما وضعیت ورزشی انار فضاحت بار است.

اقتصاد شهرستان انار در حال فروپاشی است

حجت الاسلام منتظری به بحران تک محصولی پسته اشاره نمود و کفت:متاسفامه  اقتصاد منطقه را در معرض فرپاشی قرار گرفته است و امسال هم محصول پسته در شهرستان انار به دلیل گرمازدگی که  با خسارت ۹۵درصدی رو به رو شد ، گرمازدگی تقریبا اقتصاد محصول پسته را در سال جاری  نابود کرده است.

وی گفت:مشکل اصلی شهرستان انار تک محصولی بودن آن است که با وجود قیمت پایین محصول پسته و خساتهایی که چندین سال است به این محصول وارد شده است مردم منطقه و اقتصاد منطقه را با مشکل مواجه کرده است و باید مسئولین استان و شهرستاند به صنعتی شدن شهرستان بیشتر توجه کنند.

مشکلات سرمایه گذاری در انار

امام جمعه انار گفت: مشکل اصلی سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی تسهیلات است و در شهرستان تسهیلات خیلی کم است  و مشکل بعدی آب شهرک صنعتی است که امیدواریم بزودی مشکل صنعتگران و سرمایه گذاران حل شود.

وی افزود :  آب شیرین و شرب از نیازهای دیگرشهرک صنعتی است که آنها را با مشکل روبرو کرده است .

مشکل رفت و آمد نیروهای اناری مس سرچشمه

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ،مشکل مربوطه به رفت و امد نیروهای اناری که در مس سرچشمه کار می کنند است که برای این نیروها هیچگونه سرویس رفت و امدی وجود ندارد و با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

امکانات بیمارستان انار جوابگوی نیازها نیست

امام جمعه انار در پایان اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است که شهرستان انار از لحاظ درمان با مشکلات زیادی مواجه است و بیمارستان انار در حد شهرستان انار نیست ،چون بیمارستان انار با این امکانات کم و محدود باید توابع  شهرستان را تامین کند و از شهرهای مجاور شهرستان برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند ولی متاسفانه امکانات جوابگوی متقاضیان نیست.

حجه الاسلام فلاحی امام جمعه امین شهر نیز گفت:طی چند روز اخیر گرمازدگی بسیاری از محصول پسته مردم انار را از بین برده است و این وضعیت بحرانی نیاز به توجه جدی است.

وی افزود:مس سرچشمه و میدوک نیز بایستی و انتظار می رود مقداری از زیر مجموعه ها و کارخانه ها را برای اشتغال و اقتصاد انار به کار گیرند.

ساخت سالن ورزشی مجهز و زمین چمن منصوعی در انار / پشتبیانی مس از حضور پزشکان متخصص در انار

مهندس مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در ادامه جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان‌انار خاطرنشان کرد: بنا به درخواست امام جمعه شهرستان انار و سایر مسئولین قرار بر این شد  یک زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی مجهز در انار احداث شود و بازسازی و نوسازی حداقل یکی از اماکن ورزشی انار نیز انجام خواهد شد.

مدیر عامل صنایع مس ایران افزود: پیگیری جهت مرتفع شدن مشکلات بهداشت و درمان انار را از طریق دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام داده تا با در اختیار گذاشتن پزشک متخصص و فوق تخصص بخش بهداشت و درمان انار تا حدی بهبود یابد.

وی در خصوص حمل و نقل کارکنان اناری مس نیز گفت: در این خصوص با مهندس حسنی برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

ثبت دیدگاه