• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

گرمازدگی، سرمازدگی و طوفان ۸۰ درصد پسته شهرستان انار از بین برد

  • 11 اردیبهشت 1396 - 17:35
گرمازدگی، سرمازدگی و طوفان ۸۰ درصد پسته شهرستان انار از بین برد

مهندس مهران مدیر جهاد کشاورزی انار از خسارت ۸۰ درصدی به باغات پسته این شهرستان خبر داد.

مهران روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه کشاورزی گفت: باتوجه به خسارت طوفان ۱۴ فروردین ،سرمازدگی ۱۷ فروردین و گرما زدگی ۲۲ تا ۳۰ فروردین امسال متاسفانه خسارت ۳۴۵ میلیارد تومانی به  محصول پسته امسال شهرستان انار آسیب رسانده و دچار خسارت شده است.

برآورد خسارت اعلام شده توسط جهاد کشاورزی در ارقام مختلف بین ۱۰ تا ۸۰ درصد(۸۰ درصد اکبری،۴۰ درصد احمدآقایی،۶۰ درصد کله قوچی،۱۰ درصد فندقی) بوده است.

سیدضیاء طباطبایی،فرماندار انار نیز در این جلسه از فعالیتهای مجموعه جهاد کشاورزی علی الخصوص مدیر جهاد انار در خصوص پیگیری اعتبارات بلاعوض به  کشاورزان برای اجرای آّبیاری های نوین و تحت فشار (زیر سطحی)تغییر روش آبیاری در سطح شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از روند اجرایی مطلوب طرح تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی باغی (کوثر) خواستار پیگیری و همکاری کلیه چاه موتورها و مسئولین ادارات مرتبط در این رابطه شد.

مدیر جهاد کشاورزی انار نیز با اشاره به اینکه اعتبارات خیلی خوبی در این رابطه وجود دارد از کشاورزان خواست نسبت به پیگیری اجرای سیستم ها همچنین مشارکت در طرح های کشاورزی از جمله شیلات،گلخانه شرکت نمایند.

ثبت دیدگاه