• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

نامه انتقادی یک مدرس دانشگاه به نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان

  • 12 اردیبهشت 1396 - 8:02
نامه انتقادی یک مدرس دانشگاه به نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان

حسین رنجبر، مدرس دانشگاه در نامه‌ای به مهندس انارکی محمدی نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انتقاداتی را در خصوص بخشش سود وام‌های کشاورزی مطرح کرد.

در این نامه خطاب به مهندس انارکی محمدی آمده:
«باسلام
باتوجه به مصوبه مجلس و کمیسیون اقتصادی در خصوص بخشش سود وامهای کشاورزی زیر یکصد میلیون و با توجه به مصوبات و بخشنامه های ارائه شده یک لیست توسط بانک مرکزی اعلام که حاوی اسم تعدادی بانکها که ملزم به بخشش سود وامها بودند ولی تنها سه به بانک ملی و کشاورزی و صادرات اعتبار تخصیص یافته و اقدام به بخشش سودها کردند و سایر بانکها بنا به اعلام بانک مرکزی اعتباری به آنها تخصیص داده نشده است.

سوال اینجاست مگر مصوبه مجلس لازم الاجرا نیست؟ چرا در نظام بین بانکها اختلاف وجود داشته و بین اشخاصی که از بانکهای مختلف وام گرفتن اختلاف وجود دارد؟ مگر سود بخشیده شده از محل کمکهای دولتی نبوده؟ مگر این منابع بیت المال و متعلق به تمام مردم ایران نمی باشد؟ پس چرا با حق تمام مردم ایران فقط گروه خاصی منتفع شدند؟ چرا کمیسون اقتصادی بارها اعلام کرد که سود وامها بخشیده می‌شود و این امر باعث شد که مردم اصل وام را واریز ولی الان بانکها اعلام می کنند که هم سود و هم دیرکرد آن هم باید پرداخت شود؟ جوابگوی این بی عدالتی و این خسارات وارده به مردم کیست؟ ایا کمیسیون اقتصادی پیگیر این موضوع هست یا …؟ امیدوارم که جواب قانع کننده ای از نماینده محترم مردم انار و رفسنجان که عضو کمیسیون اقتصادی هم هست در این مورد بشنویم.»

 

ثبت دیدگاه