• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

صلاحیت «رضا عبدالهی» کاندیدای شورای شهر انار تایید شد

  • 16 اردیبهشت 1396 - 10:58
صلاحیت «رضا عبدالهی» کاندیدای شورای شهر انار تایید شد

صلاحیت «رضا عبدالهی» کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر انار از سوی هیات نظارت بر انتخابات شورای استان کرمان تایید شد.

جزییات اتفاقاتی که برای این کاندیدا رخ داده بود

چند هفته قبل هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهرستان انار صلاحیت این کاندیدا را تایید کرد اما هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان انار صلاحیت وی را تایید نکرده بود.

چهار عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان انار (حجت‌الاسلام قدیمی‌نژاد، مهندس محمد ترابی، علیرضا گنجی و علیرضا رشیدی) بر اساس نامه یکی از نهادها و بدون توجه به اینکه “هیچ نهادی نمی‌تواند در خصوص صلاحیت کاندیداها اظهارنظر کند”، صلاحیت رضا عبدالهی را رد کرده بودند. اعلام نظر در خصوص صلاحیت کاندیداها صرفا بر عهده هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت است و نه نهادهای دیگر. همچنین در ضمن علی رحیمی، شهردار و یکی دیگر از اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان انار در زمان بررسی صلاحیت رضا عبدالهی، در جلسه حضور نداشته است.

به دنبال این اتفاق در هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان انار، رضا عبدالهی به این تصمیم اعتراض کرد که در نهایت هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمان، هفته گذشته صلاحیت وی را تایید کرد.

رضا عبدالهی که مدیر امور دانشجویی دانشگاه آزاد انار است، حدود پنج سال قبل، اولین نماینده شورای اسلامی شهرستان انار در شورای اسلامی استان کرمان بوده است.

او همچنین قبل از اینکه انار به شهرستان تبدیل شود، با رای نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها و  بخشهای رفسنجان ، انار، امین شهر، نوق ، کشکوییه و سرچشمه به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان رفسنجان انتخاب شده بود.

پنجمین دوره انتخابات شوراها روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.