• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

علی رحیمی، شهردار: قصد دارم از انار بروم

  • 17 اردیبهشت 1396 - 7:58
علی رحیمی، شهردار: قصد دارم از انار بروم

مهندس علی رحیمی، شهردار انار در خصوص اینکه آیا در صورت تمایل شورای بعدی به همکاری با وی در انار می ماند یا خیر ، گفت: قطعا بنده نظرم این است که از انار بروم و اخیرا نیز قصد استعفا داشتم که شورا با استعفای بنده موافقت نکردند.

شهردار انار در جلسه پرسش و پاسخ که در تالار شهر برگزار شد در خصوص عملکرد این دوره شورای شهر گفت:بودجه شهرداری در سال ۹۲، دو میلیارد و۴۰۰میلیون تومان بوده است اما امسال به شش میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: بودجه بحث فرهنگی در دوره گذشته ۵میلیون تومان بود اما امسال ۱۵۰میلیون تومان برای بحث فرهنگی هزینه شد و همچنین در بحث عمرانی در سال ۹۲نزدیک به یک میلیارد بودجه اختصاص داده شده بود که این عدد در حال حاضر به ۳میلیارد تومان رسیده است یا به عبارنی۲۰۰درصد افزایش فعالیت در بحث عمرانی داشته ایم.

شهردار انار پخش مراسمات مختلف زنده از تلویزیون را سبب جذب سرمایه و همچنین اجرای برنامه های شاد با توجه به نیاز مردم را از عملکرد های بحث فرهنگی دانست.

مهندس رحیمی در خصوص طرح جامع شهری گفت:سال ۸۶طرحی با  عنوان طرح هادی کلید خورد و تا سال ۹۰ به نتیجه ای نرسید و پس از ان اداره راه و شهرسازی به دلیل وسعت شهرستان و کافی نبودن طرح هادی،طرح جامع شهری را در سال ۹۰ پیشنهاد و قرارداد ان را منعقد می کند.

وی ادامه داد:ما از سال ۹۲به طور جد پیگیر این مهم شدیم تا اینکه در اوایل سال ۹۴طرح ما در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای تصویب فرستاده شد اما متاسفانه همزمان فرماندار  وقت با این طرح مخالفت کرد .

رحیمی تصریح کرد:تمام طرح های استان  در همان جلسه ی اول تصویب شد اما تنها  با طرح انار مخالفت شد و یک سال  طرح به تعویق افتاد و به شهرمان ضربه خورد.

شهردار انار اظهارکرد:در نهایت با پیگیری های انجام شده ۲۹فروردین سال جاری طرح به تصویب رسید و مراحل اداری آن نیز انجام شده است و امیدواریم تا ۲۰روز دیگر طرح به ما ابلاغ شود.

وی همچنین در خصوص پارک آبان و انتقاد مبنی بر عدم ضرورت ایجاد این فضای سبز تصریح کرد:پیشنهادات و بررسی هایی برای استفاده دیگر از این مکان چون:احداث دانشگاه،ساختمان شهرداری،مجتمع تجاری،تفریحی و…مطرح شد اما به دلیل قرار گرفتن در محدوده میراثی محدودیت ارتفاع داشتیم و نمیتوانستیم ساختماان با ارتفاع احداث کنیم و از طرفی برای شهرداری نیز مقرون به مصرفه نیست و واگذاری آن به بخش خصوصی نیز ممکن نیست و کسی در زمین موقوفه هزینه ای نمی کند.

شهردار انار با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰متر مربع آسفالت کاری انجام شده است گفت:یک قرارداد ۶۰۰میلیون تومانی با پیمانکار منعقد شده و قطعا تا پایان کار شورا اسفالت معابری چون بولوار یادگار امام،بولوار امین،قسمت هایی از شهرک امام رضا،سجادیه و علی بن حسین،خیابان شهدا و همچنین هشتم محرم که کار آن از الان شروع شده است،انجام خواهد شد.

شهردار در خصوص برخی ادعا ها مبنی بر اینکه ایشان از خادمی فرماندار سابق ۱۴میلیارد تومان پول دریافت  کرده است گفت:بنده این موضوع را تکذیب می کنم و این صحبت ها بی معنی و خنده دار است.

مهندس رحیمی انتقاد در خصوص نصب بیلبورد ها در کمربندی که توجیه اقتصادی ندارند را به جا دانسته و افزود:این نقد را می پذیرم و این امر از نقاط ضعف بنده محسوب می شود و شورا نیز مدام این را به بنده گوشزد می کند.

شهردار انار در خصوص بریدگی بولوار جمهوری گفت:طرح  مسدود کردن بولوار جمهوری در سال ۹۴و با مصوبه شورای ترافیک و امضای فرماندار سابق انجام شده است و ما مکلف بر انجام آن شدیم و اسناد آن موجود است ولی در حال حاضر برخی شهرداری و شورا را مسبب آن می دانند.

وی اظهار داشت:متاسفانه امروزه در فضای مجازی بد اخلاقی های زیادی صورت می گیرد که البته بنده از این موضوع بسیار خوشخالم زیرا امروزه شورا و شهرداری به جایگاهی رسیده است که برخی برای رسیده به کرسی شورا و شهرداری زشت ترین حرکات را انجام می دهند و به جای ارائه برنامه های خود به مردم،دست به افترا و دروغ می زنند.

 

ثبت دیدگاه