• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

وزارت جهاد کشاورزی: بیمه بخشی از خسارت محصول باغات پسته شهرستان انار را پرداخت می کند

  • 20 اردیبهشت 1396 - 18:40
وزارت جهاد کشاورزی: بیمه بخشی از خسارت محصول باغات پسته شهرستان انار را پرداخت می کند

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خسارات باغ‌های پسته در شهرستان انار بر اثر تگرگ و گرمازدگی گفت: باغدارانی که بیمه هستند از طریق بیمه بخشی از خسارات آنان پیگیری و پرداخت می‌شود.

بر اثر سرمازدگی ،گرما،طوفان و تگرگ ۴۰۰  میلیارد تومان به محصول پسته شهرستان انار خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، شکرالله حاجی‌وند مدیرکل دفتر میوه‌ای سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عصر امروز از باغ‌های پسته شهرستان انار که بر اثر تگرگ اخیر و همچنین گرمازدگی اوایل سال دچار آسیب‌های فراوان و خسارت شده بود، بازدید کرد.

حاجی‌وند در پایان این سفر در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی که با حضور مسؤولان و کشاورزان داشتیم از نزدیک در جریان ارتقای دانش فنی کشاورزان قرار گرفته و در زمینه مدیریت پسیل پسته در سطح باغ‌های کشور با حضور اندیشمندان و محققان حوزه تحقیقات پسته و گیاه‌پزشکی بحث و تبادل نظر به‌عمل آمد و دستورالعملی تدوین شد که بعد از تایید سازمان حفظ نباتات در اختیار بهره‌برداران و کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با جبران خسارات وارده به محصول پسته شهرستان انار که بر اثر تگرگ اخیر و گرمازدگی اوایل سال صورت گرفت، عنوان کرد: باغدارانی که بیمه هستند از طریق بیمه بخشی از خسارات آنان پیگیری و پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر میوه‌ای سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق استانداری و مدیریت بحران بسته اجرایی برای باغداران تدوین شود تا بتوانند از آن محل مقداری از خسارت خود را جبران کنند.

ثبت دیدگاه