• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

واکنش رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان به شکایات در خصوص انتخابات شورای شهر انار: به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنیم

  • 04 خرداد 1396 - 2:33
واکنش رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان به شکایات در خصوص انتخابات شورای شهر انار: به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنیم

احمد انارکی محمدی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان در خصوص انتخابات شورای شهر انار و تخلفاتی که برخی کاندیداها در این خصوص مطرح کرده‌اند، گفت: شکایات رسیده و ما ۱۵ روز وقت داریم رسیدگی کنیم. این رسیدگی هم به صورت میدانی و هم به صورت مکاتبه‌ای بررسی می شود و در نهایت اگر صندوق ایراد داشته باشد بازشماری می‌کنیم.

انارکی محمدی در گفت‌وگو با انارپرس افزود: اگر در بازشماری تغییرات فاحش باشد یا مشخص شود خدای ناکرده ایرادی است، قطعا همه صندوق ها بازشماری می شود.

وی در خصوص برخی تخلفات مانند خرید رای که گفته می‌شود اطراف برخی شعب رای‌گیری از جمله مدرسه علیزاده و مدرسه صدوقی در روز رای‌گیری رخ داده، گفت: تخلفات توسط قانون تعریف شده است و اگر در این خصوص به ما مستنداتی برسد بررسی میدانی انجام می‌دهیم و اگر تخلف ثابت شود قطعا نسبت به آن صندوق اقدام صورت می گیرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمان افزود: در بحث تخلفات انتخاباتی ۴۸ساعت فرصت وجود داشته تا شکایات دریافت شود که این روند انجام گردیده و رسیدگی به شکایت افرادی که به صورت مستند و مشخص شکایت خود را مطرح کرده اند در حال انجام است و در نهایت نتایج طی ۱۵روز دیگر اعلام می‌شود.

انارکی محمدی گفت: اگر گزارش ها به صورت موردی و با ارائه اسناد و جزئیات و عدم کلی گویی توسط شاکیان مطرح گردد قطعا رسیدگی انجام می شود تا نه شائبه ای برای مردم باشد و نه حق کسی ضایع گردد.

این نماینده مجلس در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر گفت: قطعا برنده اصلی انتخابات مردم هستند که با انتخاب و حضورخود سرنوشت کشور و شهر و روستای خود را تعیین می کنند.

ثبت دیدگاه