• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مخالفان انارپرس با برگزاری تجمع خواهان تعطیلی سایت شدند

  • 21 خرداد 1396 - 16:57
مخالفان انارپرس با برگزاری تجمع خواهان تعطیلی سایت شدند

مخالفان انارپرس صبح روز یکشنبه ۲۱ خرداد با برگزاری یک تجمع بدون مجوز جلوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان انار خواهان تعطیلی این سایت شدند.

حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان انار با حضور در جمع تجمع‌کنندگان گفت: اگر در انار بمبی انداخته شود کل مسئولین شهرستان و استان و کشور به انار می‌آیند اما سایت انارپرس هر روز اذهان جوانان را بمباران می‌کند اما دریغ از یک موضع‌گیری از مسئولین. نه تنها موضع گیری نمی‌کنند بلکه از این سایت حمایت می‌کنند.

آقای انارپرس صدای ما را بشنو

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: آقای سایت انارپرس صدای ما را بشنو، هدف شما از این سایت چیست؟ خدمت یا خیانت؟ اگر خیانت است که غلط می‌کنی به خون شهدا خیانت می‌کنی. اگر خدمت است که این رسم خدمت نیست.

مردم انار تو را نمی‌خواهند

فراهانی با اشاره به اینکه انارپرس «مروج ایستگاه‌های غربی و شرقی» شده، افزود: «ما مردم انار تو را نمی خواهیم به چه زبانی بگوییم؟»

وی گفت: سایت انارپرس! بدان اینجا ایران است، اینجا کشور ۲۴۰ هزار شهید است، اینجا کشور شیرمردان و شیرزنان خمینی کبیر و ابرسیاست‌مدار جهان سید علی خامنه‌ای است. ما تو را استیضاح می‌کنیم. ما تو را به مناظره دعوت می‌کنیم و حتی به مباهله.

سایت انارپرس به شیپور دشمن تبدیل شده است

حجت‌الاسلام فرهانی افزود: چرا در سایت انارپرس گفتمان غربی و غیر انقلابی حاکم است؟ چرا گفتمان انقلاب اسلامی حاکم نیست؟ تا حالا در سایت انارپرس چند بار از مواضع انقلابیون دفاع شده است؟ چرا فریاد عمارهای انقلاب در سایت انارپرس جایی ندارد؟ چرا فریادهای بیدار گر امثال رحیم پور ازغدی و دکتر حسن عباسی در این سایت جایی ندارد؟ سایت انارپرس به شیپور دشمن تبدیل شده است.

چرا عکس زنان ورزشکار را منتشر می‌کنی؟

وی گفت: .چرا عکس مراسم‌های سنتی شهرهای دیگر و زنان بدحجاب‌شان را می‌گذاری؟ چرا عکس دختران ورزشکار را می‌گذاری؟ چرا با این کار به دختران خیانت می‌کنی؟ ما با ورزش مخالف نیستیم. چرا خانمی که دوچرخه‌سواری می‌کند عکسش را منتشر می‌کنی؟ به فتوای مقام عظمای ولایت دوچرخه‌سواری خانم‌ها در ملاءعام حرام است. چرا شما مروج دوچرخه سواری هستی؟ تو می‌دانی یا نمی‌دانی؟ اگر نمی‌دانی پس جاهل هستی. اگر جاهل هستی بیجا می‌کنی سایت میزنی. اگر می‌دانی و این کار را می‌کنی خائن هستی. یا جاهلی یا خائن هستی.

سایت انارپرس را برای همیشه تعطیل کنید
وی در پایان گفت: مسئولین چرا عصبانی نمی‌شوید؟ سایت انارپرس به مسئولین می‌تازد. به فرمانداری می‌تازد، به بهداشت می‌تازد، به علمای ما می‌تازد؟ به ائمه جمعه و جماعات می‌تازد، تو به کدامین گناه ما را می‌کشی؟ چرا قتل‌عام فرهنگی راه انداخته‌ای. چرا از کسی صدا بلند نمی‌شود؟ ما از مسئولین، دادستان، امام جمعه و شورای تامین می‌خواهیم سایت انارپرس را برای همیشه تعطیل کنند. (تکبیر حضار).

در بخش دیگری از این تجمع گفته شد که انارپرس در توهین به نظام، انقلاب و حضرت امام (ره) کم نگذاشته است و ضد دین و ضد شریعت حرف می‌زند و تامین‌کننده کانون‌های زر، زور و تزویر است.

شعار «مرگ بر منافق» و «مرگ بر فتنه‌گر» از جمله شعارهایی بود که در این تجمع سر داده شد.

*****

یادداشت سردبیر انارپرس در خصوص تجمع و مطالب مطرح شده در آن

با سلام خدمت همه کسانی که در تجمع شرکت داشتند و همچنین عرض سلام خدمت مخاطبان عزیز.

نکات زیر را به صورت مختصر خدمت‌تان بیان می‌کنم.

۱- سایت انارپرس اولین رسانه‌ای بود که اسامی و عکس تمامی شهدای شهرستان انار را در قالب یک مجموعه در فضای مجازی منتشر کرد. سایت انارپرس اولین رسانه‌ای در شهرستان انار بود که از زاویه‌ای جذاب و غیرکلیشه‌ای به معرفی برخی شهدای انار پرداخت. از جمله شهید رئیسی، از جمله گزارشی خواندنی و غیرکلیشه‌ای از زندگی پدر و مادر شهید صابری و… همه این مطالب به دلیل اینکه کلیشه‌ای و تکراری نبودند، دیده شد و انارپرس موفق گردید تا با یک نگاه جدید، نوجوانان و جوانان را با شهدا آشناتر کند. انارپرس نخستین رسانه‌ای بود که تصاویر رزمندگان اناری را در فضای مجازی منتشر کرد، انارپرس نخستین رسانه‌ای بود که تصاویر روزهای انقلاب در انار را منتشر کرد، انارپرس نخستین رسانه‌ای بود که به معرفی شهدای کمترشناخته شده انار پرداخت. از این نمونه‌ها در انارپرس فراوان است… «پس وقتی می‌خواهید با دهان روزه بگویید انارپرس مدافع ارزش‌ها نیست یا به شهدا خیانت می‌کند؛ کمی بیاندیشید و واقعیت‌ها را ببینید تا خدای ناکرده کلام‌تان به دروغ یا تهمت آلوده نشود.»

۲- انارپرس اولین رسانه‌ای بود که گزارش مراسم آئینی «جوش‌زنی» مردم انار در ماه محرم را به رسانه‌های سراسری ارسال کرد و رسانه‌های سراسری نیز آن را منتشر کردند. چند سال قبل قرار بود مراسم آئینی «جوش‌زنی» ثبت شود و نامی از انار در بین نبود. این انارپرس بود که از طریق تماس با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و جمع‌آوری فیلم‌های قدیمی  جوش‌زنی در انار تلاش کرد تا نام انار نیز در ثبت این آیین گنجانده شود که این اتفاق رخ داد. در این جا لازم می‌دانم از همه کسانی که انارپرس را برای تهیه گزارش مکتوب و جمع‌آوری فیلم‌های قدیمی این آیین یاری کردند، تشکر کنم. انارپرس اولین رسانه‌ای بود که گزارش آیین «هو علی جان» مردم انار را به رسانه‌های سراسری ارسال کرد و رسانه‌ها آن را منتشر کردند. انارپرس اولین رسانه‌ای بود که گزارش معضلات کمربندی و عدم وجود بیمارستان در انار را به رسانه‌های سراسری ارسال کرد و رسانه‌ها نیز آن را منتشر کردند. انارپرس اولین رسانه‌ای بود که گزارش وضعیت ارگ ساسانی انار به عنوان یکی از شاخص‌ترین بناهای تاریخی در شمال استان کرمان را به رسانه‌های سراسری ارسال کرد و رسانه‌ها آن را منتشر کردند. انارپرس اولین رسانه‌ای بود که گزارشی در خصوص عواقب خطرناک سم‌پاشی‌ها و افزایش سرطان در شهرستان انار را چند سال قبل به رسانه‌های سراسری ارسال کرد و رسانه‌ها آن را منتشر کردند. این‌ها همه چند سال قبل رخ داده و انارپرس تلاش کرده ضمن معرفی آیین‌ها و فرهنگ مردم انار به سایر هم‌میهنان، به گزارش مشکلات‌شان نیز بپردازد. پس وقتی می‌خواهید با دهان روزه بگویید انارپرس یا جاهل است یا خائن، «کمی بیاندیشید و واقعیت‌ها را ببینید تا خدای ناکرده کلام‌تان به دروغ یا تهمت آلوده نشود.»

۳- انارپرس بارها مواضع انقلابیون بزرگی مانند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در سایت منتشر کرده است. بارها سخنان افرادی که دغدغه انقلاب را دارند مانند سیدمحمدخاتمی، علی مطهری و… در سایت منتشر کرده‌ایم و باز هم این اقدام را انجام می‌دهیم.

چرا برخی گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که اهداف انقلاب را وارونه معنا می‌کنند؟ چرا گمان می‌کنند ما باید تریبون افرادی باشیم که در افراط‌گری سنگ تمام گذاشته‌اند و برای مخالف خود حقی قائل نیستند؟ انارپرس هرگز به تبلیغ چنین افکاری نمی‌پردازد. ما سخنان افرادی را بازنشر می‌کنیم که می‌دانیم دغدغه واقعی انقلاب و زندگی و رفاه مردم را دارند و نه دغدغه قدرت. ما به تبلیغ افکاری نمی‌پردازیم که تصور می‌کنند باید با دنیا دعوا داشته باشیم.

۴- انارپرس هر از گاهی گزارش‌های تصویری از خبرگزاری‌های رسمی کشور را منتشر می‌کند. چرا از بازنشر گزارش‌های تصویری خبرگزاری رسمی و قانونی کشور در انارپرس ناراحت هستید؟ در این تجمع از اینکه عکس زنان ورزشکار در انارپرس منتشر می‌شود، ابراز نگرانی و ناراحتی شده است.

در اینجا برای نمونه دو عکس زیر را که در دو خبرگزاری «میزان» و «مهر» منتشر شده و انارپرس هم چند ماه قبل آن‌ها را بازنشر کرده است، می‌توانید ببینید.

http://anarpress.ir/wp-content/uploads/2016/08/727258_532.jpg

http://anarpress.ir/wp-content/uploads/2017/02/2366120-1.jpg

عکس اول از خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه انتخاب شده و عکس دوم هم از خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی کشور. هم رئیس قوه قضائیه و هم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از سوی رهبری منصوب می‌شوند. مشخص است وقتی چنین خبرگزاری‌هایی با این پشتوانه، تصاویر زنان ورزشکار را منتشر می‌کنند، دیگران نمی‌توانند بگویند چرا انارپرس تصاویر زنان ورزشکار را بازنشر می‌کند. از سوی دیگر مگر زنان ورزشکار چه مشکلی دارند که نباید تصاویرشان منتشر شود؟

۵- در تجمع گفته شده چرا انارپرس دوچرخه‌سواری را ترویج می‌کند. من می‌پرسم چرا ترویج نکنیم؟ در تجمع گفته شده دوچرخه‌سواری دختران در ملاءعام بر اساس فتوای رهبری حرام است. این سخن بخشی از واقعیت است اما همه واقعیت نیست. رهبری در جمهوری اسلامی با دو روش دستورات و اختیارات خود را عملی می‌کنند. یکی بر اساس قوانین و دیگری بر اساس حکم حکومتی. آنچه که در خصوص دوچرخه‌سواری دختران و زنان و فتوای رهبری مطرح شده، مربوط به بخش استفتائات دفتر رهبری است که مشمول مقلدان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌گردد. به عبارت روشن‌تر فتوای رهبری در خصوص دوچرخه‌سواری زنان برای کسانی لازم‌الاجراست که مقلد ایشان باشند. چون اگر قرار بود به عنوان یک ممنوعیت سراسری درآید، ایشان در قالب حکم حکومتی این دستور را صادر می‌کردند، در حالی که می‌دانیم ایشان چنین حکمی صادر نکرده‌اند و بر همین اساس است که در بسیاری از شهرها زنان و دختران بدون هیچ مشکلی در خیابان‌ها دوچرخه‌سواری می‌کنند.

۶- در این تجمع از مباهله سخن گفته شده است. مباهله در لغت به معنای لعنت کردن و نفرین کردن یکدیگر است. من هرگز مخالفم را لعنت و نفرین نمی‌کنم، حتی اگر این مخالف به دشمن من هم تبدیل شود، هرگز او را لعن و نفرین نمی‌کنم. از سوی دیگر مناظره هم قواعد خاص خودش را دارد. مناظره با این هدف برگزار نمی‌شود که یکی دیگری را محاکمه کند. مناظره یک گفت‌وگوی منطقی است که طرفین عقاید خود را بیان می‌کنند و هیچ یک از طرفین تلاش نمی‌کند دیگری را به زور وادار کند تا عقایدش را بپذیرد و اگر هم نپذیرفت او را مورد لعن و نفرین قرار نمی‌دهند و در مقابلش نمی‌ایستند.

۷- در بخشی از این تجمع گفته شده که انارپرس در توهین به نظام، انقلاب و حضرت امام (ره) کم نگذاشته است و ضد دین و ضد شریعت حرف می‌زند.

ما کجا ضد دین حرف زده‌ایم؟ کجا به امام توهین کرده‌ایم؟ چرا سخنانی می‌گویید که دور از واقعیت است؟

چند سال قبل فردی از اینجانب شکایت کرده و در یکی موارد مرا به «توهین به اسلام» متهم کرده بود. به عنوان مثال یکی از مستنداتی که ارائه کرده بود و مدعی بود انتشار آن در انارپرس به معنای توهین به اسلام است، این جمله بود:

«هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی، بی نام تو وطن نیز نام و نشان ندارد.»

یا در جلسه‌ای با حضور مسئولان گفته شده بود انارپرس به پیامبر توهین کرده است و مستندشان هم جمله‌ای بود که انارپرس از یک کتاب نقل کرده بود.

این جمله: کورش بزرگ‌ترین مرد تاریخ ایران.

آیا این جملات یعنی توهین به اسلام و پیامبر؟‌ هر چند مرجع قضایی در خصوص این اتهامات قرار «منع تعقیب» صادر کرد اما آیا من می‌توانم به تک تک کسانی که می‌شنوند انارپرس به اسلام و پیامبر توهین کرده، توضیح دهم؟ اگر فردی با شنیدن این تهمت‌ها، دچار خشم شد و تصمیم نادرستی گرفت، مسئولیتش با کیست؟ چرا برخی اتهاماتی را مطرح می‌کنند که واقعیت ندارد و می‌تواند عده‌ای را دچار اشتباه کند؟

بیان همین نوع تهمت‌های ناروا علیه اینجانب باعث شد تا ماه ها قبل فردی دارای مسئولیت رسمی، با غضب مرا مورد حمله قرار بدهد که چرا در انارپرس به پیامبر توهین شده است و تهدید کرد که با اسلحه گرم مرا خواهد کشت. او را به آرامش دعوت کردم و از وی خواستم ماجرا را شرح دهد. وقتی ماجرا را گفت، متوجه دروغین بودن اتهام شدم و به او واقعیت را گفتم. اگر آن فرد مهلت نمی‌داد تا واقعیت را توضیح دهم و دست به اقدامی می‌زد، چه کسی پاسخگو بود؟‌

امیدوارم بتوانیم مخالف خود را به رسمیت بشناسیم و کینه و نفرت را از سینه‌ها پاک کنیم.

 

با احترام

محمدرضا نسب عبداللهی

*******

گزارش تصویری تجمع مخالفان انارپرس

 

ثبت دیدگاه