• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

یک جوان: اگر توان رقابت با انارپرس را نداریم آیا باید او را از میدان به در کنیم؟ / چرا برای اقتصاد رکودزده انار تجمع نمی‌کنید؟

  • 23 خرداد 1396 - 1:19
یک جوان: اگر توان رقابت با انارپرس را نداریم آیا باید او را از میدان به در کنیم؟ / چرا برای اقتصاد رکودزده انار تجمع نمی‌کنید؟

یکی از جوانان فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی انار متنی را در خصوص تجمع مخالفان سایت انارپرس ارسال کرده که به شرح زیر است:

به نام خدا

سخنی دارم کوتاه با افرادی که در روزهای اخیر با تجمعی خواهان بسته‌شدن سایت خبری انارپرس شده‌اند. لازم به ذکر است این نامه را شخصیتی می‌نویسد که خود با برخی از گفتمان‌های این سایت مخالف است اما دشمن سایت نیست و اهل گفت‌وگو هست و اهل ایجاد تشنج در جامعه و دوقطبی کردن جامعه نیست.

من نمی‌خواهم به دفاع از این سایت خبری بپردازم اما سوالم با افرادی است که این تجمع را به بهانه‌هایی انجام دادند و شعارهایی را سر دادند که خود از آنها غافل مانده‌اند و تنها محور حرف من همان شعار ها و بهانه‌های آنان است.

در بین شعار ها بحث از گفتمان انقلابی برای شهر بود و اینکه سایت خبری انارپرس یک گفتمان غیر انقلابی دارد. اولا مشخص کنیم که دقیقا گفتمان انقلاب چیست؟ اگر در رسانه‌ای کردن خبرهای معطوف به شهدا منظور باشد که اولین سایت خبری که خبر شهادت مدافع حرم (شهید بیاضی‌زاده) را حتی زودتر از سایر رسانه‌هایی که مدعی این کار هستند اعلام کرد، انارپرس بود. اگر بر مبنای  اخبار سیاسی است که هر دو طرف را بیان کرده است. به نظر می‌رسد که گفتمان انقلاب مطرح نیست و گفتمان عده‌ای خاص مطرح است.

لازم به ذکر است که به لطف فراهم‌بودن راه‌اندازی سایت‌های خبری، چرا افراد تجمع‌کننده خود یک سایت خبری ایجاد نمی‌کنند(هرچند در حال حاضر دارند) و به نشر گفتمان انقلاب  و یا همان سخنان دکتر عباسی ( که در همه فنون از اقتصاد تا علوم سیاسی و بسیاری از فنون دین تخصص دارد ) بپردازند؟ مگر در راه‌اندازی سایت خبری محدودیت است؟

مسئله حجاب

مسئله حجاب برای شهر مهم‌تر است یا اقتصاد؟ از گفتمان رهبر انقلاب در سال‌های اخیر و نامگذاری‌های سال ( اقتصاد مقاومتی ، جهاد اقتصادی و… ) اهمیت اقتصاد بر نمی‌آید؟ چرا برای نجات اقتصاد رکود زده شهرستان انار تجمع نمی‌کنید؟

اجرای اصول اقتصاد مقاومتی مهم‌تر است یا فریاد برای حجاب؟ در شهرهای بزرگ مردم با حجاب با افراد به اصطلاح بدحجاب هیچ تفاوتی ندارند و کوشش در معاش خود دارند و همین افراد بدحجاب نفر اول عکس‌های راهپمایی‌ها هستند و گرچه عیب آنها در ظاهر است و ما با عقل و درون خودمان و عیب درونی، آن‌ها را بدحجاب می‌دانیم.

اما گویا حجاب اصلی حجاب بر روی ذهن‌هاست. در بین تجمع‌کنندگان، هیئت امنای برخی هیئت‌های مذهبی شهرستان دیده می‌شوند و اخیرا هم مشغول ساخت بنای عظیم برای هئیت خود هستند اما آیا اگاه هستند که در همان نزدیکی هیئت چند خانوار در فقر کامل به سر می‌برند و در تهیه معاش روزانه خود در تنگنا هستند؟ حال باز رواست که برای حجاب دغدغه داشته باشیم اما برای فقر نداشته باشیم؟ آیا آموز‌ه‌های اسلام این است که تنها به ساخت و ساز مساجد و هئیت‌ها رو بیاوریم ولی به فکر مسلمان نباشیم؟ حجاب ظاهری مهم‌تر است یا معاش یک مسلمان؟

از نگاه دیگر، نگاه عامه در خصوص این سایت خبری باید مورد توجه قرار گیرد نه آن حرفی که  تنها عده‌ای به جای مردم اعلام نظر کنند. چون توانایی برای رقابت با  این سایت را نداریم آیا باید بخواهیم حریف خود را از میدان به در کنیم؟

امکانات برای همه است و فضای سالم برای رقابت و نه ایجاد عداوت و دو قطبی کردن جامعه، اگر حرفی یا گفتمانی داریم می‌توانیم به گوش همه برسانیم و محدودیتی در این امر نداریم.

امید است با نگاه بازتر بدون تعصبات به رقابت بپردازیم بی‌آنکه کسی را متهم کنیم.

با تشکر

 

ثبت دیدگاه