• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

هشدار امام جمعه: انار به بازار سم فروشان و در نتیجه تهدید سلامت مردم تبدیل شده است

  • 02 تیر 1396 - 16:06
هشدار امام جمعه: انار به بازار سم فروشان و در نتیجه تهدید سلامت مردم تبدیل شده است

حجت الاسلام منتظری امام جمعه انار در نمازجمعه امروز دوم تیر گفت: کشاورزی شهرستان انار که از پایه های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی است بر اثر کمبود و بی کیفیتی و برداشت بی رویه آب و استفاده غیر اصولی از سمهای خطرناک در معرض نابودی است.

حجت الاسلام منتظری افزود: «شهرستان انار به بازار فروش انواع سمها تبدیل شده و بعضی از افراد با استفاده غیر اصولی از این سمها علاوه بر تهدید سلامت مردم و شیوع انواع سرطان‌ها،کشاورزی پسته را در معرض نابودی قرار داده اند.»

بر پایه آمارهای غیر رسمی سالانه حدود یک میلیون لیتر انواع سموم کشاورزی در انار مصرف می شود.

در همین حال در سال های اخیر که استفاده از سموم کشاورزی در شهرستان انار شدت گرفته، شمار بیماران مبتلا به سرطان نیز افزایش یافته است.

آزادی قدس مساله اول جهان اسلام است

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:حضور امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس از مصادیق عمل صالح است و به دنیا اعلام می کنند که آزادی فلسطین و قدس همچنان مسئله اول جهان اسلام است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مقام شامخ شهیدان مدافع حرم ،شهدای مرزدار وشهدای اطلاعات و امنیت کشور ادای احترام نمودند و بی حرمتی به خانواده های معظم شهیدان را خیانت به کشور دانستند.

امام جمعه انار به ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل مستکبران اشاره نمود و گفت:این ملت ایران است که به دشمنان سیلی خواهد زد که یکی از این سیلی ها،سیلی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست ها و مدافعان منطقه ای و بین المللی آنها بود.

حجت الاسلام منتظری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی گفت:شهادت هفده هزار نفر از هموطنان در دهه‌ی شصت و حمایت آمریکا از تروریستها از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است.

وی به هفته قوه قضائیه نیز اشاره نمود و گفت :مهمترین مطالبه ملت از قوه قضائیه اجرای عدالت اجتماعی و فساد ستیزی است که همه ی قوای سه گانه باید نسبت به اجرای عدالت اجتماعی در عمل اهتمام بورزند.

ثبت دیدگاه