• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

پیشنهادی از شیخ علی گنجی برای احداث سرای سالمندان در انار و نظرخواهی از مردم

  • 04 مرداد 1396 - 10:43
پیشنهادی از شیخ علی گنجی برای احداث سرای سالمندان در انار و نظرخواهی از مردم

حجت الاسلام و الملسمین علی گنجی پور پیشنهادی برای احداث سرای سالمندان در انار مطرح کرده و خواستار بیان نظرات مردم در این خصوص شده است.

یک نظرخواهی عمومی از مردم شهرستان انار
برای تاسیس یک “سرای سالمندان” مردم نهاد و مبتنی بر کمک های خیریه و زیر نظر نهاد های مسوول ذی ربط به یک شبه‌رفراندوم نظرخواهی همگانی متوسل شدیم.

حجه الاسلام شیخ علی گنجی در این خصوص گفت: سالخوردگان و سالمندان بخش غیر قابل انکار بدنه اجتماع امروزی هستند و مراقبت از ایشان خصوصا گروه ازکارافتاده و بیماران خاص سالمند مستلزم همکاری نزدیک خانه و اجتماع است که لزوما در زندگی های نوین و متکی بر ماشینیسم بازتعریف خاص خود را می‌طلبد. امری که به صورت کاملا اتفاقی ویا خود خواسته ذهن بسیاری از خانواده ها را به خود مشغول ساخته است.

گنجی افزود: در برخی از خانواده ها و نه همه آنها نحوه و مدت زمان مراقبت از سالمندان به صحنه بروز اختلاف و تنش و حتی نزاع بین فرزندان تبدیل شده و بر اساس مشاهدات میدانی کار را به جایی رسانده است که پدر یا مادری هفته ها به حال خود رها شده و دچار سوتغذیه،عدم بهداشت و نظافت شخصی و بیماری شده اند .

وی گفت: صد البته وجود یک خانه سالمندان که بتواند هم در محل سکونت سالمند و هم در مکان سرای سالمندان به ارائه خدمات مناسب و ویژه بپردازد امری ضروری و غیر قابل تردید به نظر می رسد و افزون بر این همچنین می‌تواند در کاهش اختلاف بین فرزندان موثر باشد.

حجه الاسلام شیخ علی گنجی گفت : از عموم جوانان ، فرهیختگان ،دانشجویان، اساتید و صاحب نظران و عموم زنان و مردم می خواهیم با شرکت در این شبه‌رفراندوم آرا و اندیشه های خود را درخصوص نگهداری از سالمندان به منظر قضاوت سایرین بگذارند، تاشاید با تضارب افکار بتوانیم میزان مقبولیت یا عدم مقبولیت این طرح رابررسی کرده و از خط ایده و تز به مرز و خاکریز واقعیت نزدیکتر شویم.

ثبت دیدگاه