• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اقدام خیرخواهانه و محیط‌زیستی کودک اناری

  • 06 مرداد 1396 - 14:23
اقدام خیرخواهانه و محیط‌زیستی کودک اناری

سید سبحان حاجی‌میرزا، کودک هفت ساله اناری در یک طرح خیرخواهانه و محیط زیستی مشارکت کرد.

در این‌ کارزار سراسری از مردم خواسته شده با جمع‌کردن سر بطری نوشابه، آب‌معدنی، دلستر و بقیه ظروف پلاستیکی و تحویل آنها به مراکز تعیین‌شده، زمینه را برای خرید ویلچر جهت استفاده معلولین فراهم کنند.

این کودک اناری قصد دارد با جمع‌آوری سر بطری و ارسال آن به مراکز تعیین‌شده در این طرح خیرخواهانه و محیط‌زیستی مشارکت داشته باشد.

سپیده جلالی، ایده‌پرداز و گرداننده این کارزار می‌گوید:‌ سر بطری‌ها کوچک و کم‌حجم هستند. جمع‌آوری آنها راحت‌تر است و معمولا در همه‌جا پس از مصرف رها می‌شوند و باتوجه به رشد صنعت بسته‌بندی تنوع بیشتری را شامل می‌شوند، پیشنهاد گردآوری سر بطری به‌دلیل همین فراوانی و کم‌حجمی، مشارکت افراد بسیاری را ممکن می‌کرد. اولویت اصلی من تبدیل امر تفکیک ‌زباله به یک دغدغه عمومی بود و براین‌اساس و با انتخاب سر بطری به‌عنوان یک نماد سعی در توجیه و تشویق افراد به این راه و روش داشتم و در کنار آن بعد خیرخواهانه‌ای که از نتیحه کار قرار بود به دست بیاید موجب تشویق و همراهی افراد بسیاری در این راه شد. عده‌ای صرفا به‌دلیل تمیزنگه‌داشتن محیط‌زیست و بحث تفکیک‌ زباله در این ‌راه من را همراهی کردند و عده‌ای برای کمک به همنوع، اما نتیجه‌ای که به وجود آمد در هردو حوزه بود و می‌توانم بگویم این حرکت نتیجه همراهی و تلاش انسان‌هایی بود که هم به سرنوشت محیط پیرامون و هم انسان‌های پیرامون خود بی‌توجه نیستند. 

 

ثبت دیدگاه