• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

به بهانه جشنواره موسیقی آوای کویر/مردان بزرگ با اندیشه های بزرگ

  • 10 شهریور 1393 - 0:01
به بهانه جشنواره موسیقی آوای کویر/مردان بزرگ با اندیشه های بزرگ

روز جمعه هفتم شهریور یک رخداد مهم فرهنگی هنری به همت اداره ارشاد شهرستان و با همکاری شهرداری و دانشگاه آزاد در شهرستان رقم خوردو اولین جشنواره موسیقی شهرستان برگزار شد که این اقدام فرهنگی بی شک سنگ بنایی برای انجام فعالیت های فرهنگی گسترده تر در این دیار است . این اتفاق فرهنگی باعث ایجاد شور و شعف در بین شرکت کنندگان دراین مراسم شد و برای اکثریت آنها کیفیت و اجرای برنامه ها خارج از تصور بود .

شاید پنج سال پیش وقتی آقای علی اکبر امین چهره ماندگار شهرستان و خیر و حامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار صحبت از ساخت دانشکده هنر و ترویج رشته های موسیقی در شهرستان انار می کردند کمتر کسی باور داشت با ساخت این دانشکده و راه اندازی سالن آمفی تئاتر آن شاهد هنر نمایی اهل هنر و مشتاقان هنر موسیقی در این سالن باشیم . اما همت خیر بزرگوار در جهت ایجاد فضای سالن آمفی تئاتر دانشگاه این مهم را محقق ساخت .

در سال ۱۳۸۸ با شروع عملیات ساختمانی دانشکده هنر، آقای علی اکبر امین انگیزه خود را از این اقدام ارتقای سطح فرهنگی جوانان و مردم دیارشان اعلام نمودند و همیشه به صورت مکرر گوشزد می نمودند باید امکانات هنری ایجاد شده در اختیار مردم شهرستان گذاشته شود و با استفاده از این امکانات شاهد رشد و نمو اهل هنر و موسیقی باشیم که در اولین جشنواره موسیقی شهرستان انار شاهد این پیشرفت بودیم که در رده های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان به اجرای موسیقی پرداختند.

امروز امکان اجرای چنین برنامه هایی بیانگر تحقق یافتن اندیشه ها و فکر آقای امین است که قبل از شروع بنای آمفی تئاتر بدان اعتقاد داشت و در واقع مصداق این مثل است :

((  آنچه در آیینه جوان بیند       پیر درخشت خام بیند ))

 سزاور است مسئولین شهرستان در راستای تحقق هر چه بیشتر اهداف خیر خواهانه و فرهنگی ایشان تلاش نمایند و با راه اندازی چنین رویداد هایی شاهد بروز هر چه بیشتر استعداد های جوانان شهرستان در زمینه های مختلف هنری از جمله موسیقی ، تئاتر ، بازیگری ، نقاشی ، گرافیک و …. باشیم .

 


عباس مهرابی

ثبت دیدگاه