• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

نکاتی چند در مورد طرح تصویبی تقاطع دانشگاه آزاد

  • 08 آذر 1393 - 0:00
نکاتی چند در مورد طرح تصویبی تقاطع دانشگاه آزاد

یکی از مخاطبان انارپرس در مورد طرح تصویبی  تقاطع  دانشگاه آزاد مطلبی را به انارپرس ارسال کرده در ادامه آمده می خوانیم:
اخبار مربوط به افتتاح عملیات ساخت پل غیر همسطح کمربندی انار به گوش می‌رسد. کمربندی که در دولت قبلی به صورت ضربتی و بدون کار کارشناسی افتتاح شد و البته بسیاری از مردم و حتی خود مسئولین که در طول سال شاهد معدود تصادفی در عبور خودروها از داخل شهر انار بودند با افتتاح کمربندی به یکباره با حجم عظیمی از تصادفات رانندگی و مرگ هموطنانمان و حتی همشهریان ما شد. بسیاری از همشهریان ما از جاده دسترسی به زمین های کشاورزی خود و دانشگاه آزاد  محروم شدند.
کمربندی که آمده بود بار ترافیکی را از داخل شهر کاهش دهد و باعث کاهش تصادفات شود خود عامل جدید تصادفات شد بسیاری از همشهریان در همین کمربندی خسارت دیدند بسیاری خودروشان فقط به دلیل پیچ های تند و دوربرگردنهای تند واژگون شد و علت این پیچ های تند چیزی نبود جز صرفه جویی پیمانکار جاده و کاهش مسافت دور برگردان برای کاهش هزینه‌ها!!. و البته حذف پل غیر هم سطح آن. حال با پیگیری های مسئولین زی ربط، نقشه های متعددی برای این تقاطع طراحی شد و در نهایت نقشه فعلی به تصویب رسیده است. اما با دقت در جزییات این نقشه به نواقصی دست می یابیم که به آنها اشاره می کنیم.
۱. چرا از سمت یزد به داخل شهر انار ورودی دیده نشده است. در نتیجه هنوز کشاورزان و مردمی که از سمت یزد وارد شهر می شوند ورودی نخواهند داشت. یعنی مشکل قبلی وجود دارد که اتفاقا بزرگترین خواسته مردم همین ورودی از کمربندی سمت یزد به داخل شهر بود.
۲. چرا طرحی مانند زیر گذر جلوی دانشگاه شهید باهنر کرمان اجرا نمی شود که فقط نیاز به یک زیر گذار دارد و احتیاج به ساختن یک پل هوایی اضافی و هزینه های هنگفت ندارد. اگر خودردهای ورودی از سمت شهربابک می توانند بر بالای یک پل هوایی گران قیمت دور بزنند و به سمت یزد بروند چرا از روی زمین نمی توانند؟

۳. چرا در طرح جدید هم اثری از اصلاح شعاع های تند ورودی و خروجی نیست.
بهترین طرح احداث زیر گذر از سمت یزد به کرمان و میدان روگذر مانند میدان شهدا رفسنجان و صد جای دیگر در ایران است و البته خطوط لوله نفت و گاز نیز در معرض خطر کمتری خواهند بود.
متاسفانه در کشور ما ابتدا طرحی را اجرا سپس با مشاهده مشکلات شروع به اصلاح و در نهایت که کار از کار گذشته و قابل اصلاح نیست آن طرح را به طور کلی حذف می کنند ای کاش این روند معکوس بود. کاش اداره راه طراحی این پل را به مسابقه می گذاشت. یا خودش طرح جامعی ارائه می کرد.
IMG-20141126-WA0029

ثبت دیدگاه