• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

میزان بارندگی سال زراعی جاری در انار از ۱۰۰ میلیمتر گذشت / پیش‌بینی هوا

  • 09 فروردین 1394 - 18:00
میزان بارندگی سال زراعی جاری در انار از ۱۰۰ میلیمتر گذشت / پیش‌بینی هوا

ضمن تبریک سال جدید به همه همشهریان گرامی اعلام می دارم خوشحالم که سال گذشته را با تحلیل پیش بینی های هواشناسی خدمت مردم عزیز شهرمان بودم سالی که در آن بعد از گذشت سالها میزان بارش سال زراعی در انار در همین ابتدی فروردین با احتساب بارش بیش از هفت میلیمتری جمعه هفتم فروردین از مرز یکصد میلیمتر گذشت. و پیش بینی های یک ماهه و سه ماهه نیز از بارش های نسبتا خوب بهاری خبر می دهد. و اما با توجه به اهمیت وضعیت هوا در روزهای آتی چه برای مسافران و چه برای کشاورزان سعی می کنم پیش بینی های کاربردی تری از سایت های هواشناسی ارایه نمایم.

دوشنبه : نیمه ابری و آرام در صبح تا تمام ابری در بعد ازظهر که همراه با رگبار های پراکنده بهاری خواهد بود.

سه شنبه : شروع وزش باد در ساعات پایانی دوشنبه و البته وزش باد بسیار شدید در ظهر و عصر سه‌شنبه. احتمالاً شدت وزش باد ممکن است باعث اختلال در تردد خودروهای عبوری از مسیر رفسنجان تا یزد خواهد شد. رگبار های بهاری نیز در برخی نواحی اطراف انار دور از انتظار نیست.

محلول پاشی یا سمپاشی برای کشاورزان از سه شنبه تا صبح پنجشنبه به دلیل وزش باد امکان پذیر نخواهد بود.

وضعیت دقیق تر آب و هوای انار در روزهای پایان هفته با دریافت آپدیت های جدید تر اعلام خواهد شد.
و اما با توجه به حساسیت کشاورزان به کاهش دما و سرمازدگی اعلام می گردد تا کنون در هیچ یک از پیش بینی های بیست روز آینده کاهش قابل توجه در دمای هوا دیده نمی شود اما همانطور که قبلاً هم در همین سایت توضیح دادم به هیچ یک از پیش بینی های سایت های جهانی نمی توان بیش از سه روز اعتماد کرد. امیدوارم که سال جدید همانطور که پرباران برای منطقه بود پر برکت برای کشاورزان هم باشد.

سهیل، عضو تحریریه انارپرس

ثبت دیدگاه