• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تغییر نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان‌: بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار احداث می‌شود / توضیح ضروری انارپرس

  • 07 اردیبهشت 1394 - 22:52
تغییر نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان‌: بیمارستان ۳۲ تختخوابی انار احداث می‌شود / توضیح ضروری انارپرس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که روز یکشنبه ششم اردیبهشت گفته بود ساخت بیمارستان انار مقرون به صرفه نیست اما روز دوشنبه از احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی در شهرستان انار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان‌، علی اسماعیلی‌ندیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و عیادت از بیماران‌ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر انار به عنوان مصوبه است‌ و بخشی از اعتبارات آن را توانستیم سال ۹۳ جذب کنیم.

وی بیان داشت: نقشه‌ها و طراحی‌های این بیمارستان با عنوان مرکز اورژانس و درمان بستر ۳۲ تختخوابی انجام ‌و مناقصه برگزار شده که با حضور مشاور به زودی کار انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: شروع احداث این مرکز از اورژانس خواهد بود و بعد از آن قسمت‌های شبکه و اتاق عمل و بخش‌های بستری ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتبار جذب شده این مرکز باید به صورت فاز‌بندی ایجاد شود، افزود: در حال حاضر مجوز داریم به مدت سه تا پنج سال از مرکز درمانی و اورژانس قبلی استفاده کنیم که تا آن زمان مرکز اورژانس و درمان بستر انار ساخته می‌شود.

اسماعیلی‌ندیمی با اشاره به تلاش دانشگاه برای احداث این مرکز در شهرستان انار خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر در انار گروه‌های مختلف پزشکی از متخصصان صبح‌ها در اورژانس و درمانگاه شبانه‌روزی فعلی خدمات انجام می‌دهند که شامل خدمات ویژه زنان و زایمان و خدمات دیالیز و … است.

وی اذعان کرد: به همت خیران اتاق عمل نیز تجهیز و دستگاه‌ها برای مرکز درمان بستر خریداری شده و سال جاری کار در مرکز قبلی آغاز و عمل‌های جراحی کم‌خطر در این مرکز انجام می‌شود.

توضیح ضروری انارپرس: دکتر اسماعیلی باید توجه داشته باشد که “بیمارستان” و “مرکز درمان بستر” دو مقوله متفاوت هستند. ایشان گمان نکنند که مردم قانون را نمی‌شناسند. آنچه که برای انار باید احداث و راه‌اندازی شود بیمارستان ۳۲ تختخوابی است و نه مرکز درمان بستر. عنوان مصوبه دولت هم بیمارستان ۳۲ تختخوابی است و اگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بخواهد این مصوبه را نصف و نیمه اجرا کند، عملی خلاف قانون است.

ثبت دیدگاه