• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

برخورد با افغان‌ها را متوقف کنید؛ تردد افغان‌ها در انار آزاد است

  • 26 مرداد 1392 - 0:01
برخورد با افغان‌ها را متوقف کنید؛ تردد افغان‌ها در انار آزاد است

چند روزی است که در آستانه برداشت محصول پسته‌، ماموران نیروی انتظامی شهرستان انار،  برخورد و جمع‌آوری افغان‌ها در انار را آغاز کرده‌اند.

با توجه به اینکه شهرستان انار در آستانه پسته‌چینی قرار دارد، معلوم نیست چرا افغان‌ها در این شهرستان که با کمبود کارگر روبرو است، جمع‌آوری می‌شوند. سال گذشته نیز به دلیل اجرای چنین طرحی، چندین بار کشاورزان دست به تجمع اعتراضی در فرمانداری انار زدند. راه‌حل موضوع افغان‌ها، اخراج نیست، بلکه ساماندهی است.

از سوی دیگر مسئولان شهرستان انار باید توجه داشته باشند که تردد افغان‌ها در این منطقه ممنوع نیست. جواد کمالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان اسنفد ۹۱ اعلام کرد که تردد افغان‌ها در شهرستان‌های انار، رفسنجان، بردسیر و زرند آزاد است. (منبع) با توجه به اعلام این مقام ارشد مشخص نیست در شهرستان انار چرا با افغان‌ها این‌گونه برخورد می‌شود.

همچنین این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با اخراج افغان‌ها از شهرستان انار، پای کارگران فصلی به این منطقه باز خواهد شد که تجربه نشان داده این کارگران برای انار تبعات ناخوشایندی دارند. از جمله اینکه سال گذشته با ورود این کارگران فصلی به انار، سرقت‌ها افزایش یافت و در یک مورد هم چند تن از این کارگران غیربومی و فصلی در جریان یک درگیری مسلحانه در گلشن، یکی از ماموران کلانتری امین‌شهر را به شهادت رساندند.

امیدواریم مسئولان اجرایی شهرستان انار برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشند و در اخراج افغان‌ها تجدیدنظر کنند تا هم مردم با مشکل مواجه نشوند و هم با ورود برخی کارگران فصلی، امنیت شهرستان به مخاطره نیفتد.

مطالب مرتبط:

گزارش روزنامه اعتماد تهران: افغان‌ها را بیرون نکنید، کارهای سخت زمین می‌ماند

گزارش خبرگزاری ایلنا درباره اخراج افغان‌ها از انار

گزارش صدا و سیما درباره اخراج افغان‌ها از انار

تجمع دوباره کشاورزان اناری در اعتراض به کمبود کارگر

سومین تجمع کشاورزان اناری در اعتراض به کمبود کارگر

گزارش خبرگزاری فارس از تجمع اعتراضی درباره متوقف شدن اخراج افغان‌ها

ثبت دیدگاه