• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

رئیس سازمان انرژی اتمی: عده‌ای جان ۸۰ میلیون ایرانی را به خطر می‌اندازند تا بگویند شجاع هستند

  • 21 شهریور 1394 - 16:42
رئیس سازمان انرژی اتمی: عده‌ای جان ۸۰ میلیون ایرانی را به خطر می‌اندازند تا بگویند شجاع هستند

روزنامه شرق: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به سخنان سعید جلیلی گفت: «ممکن است فرد شجاعی پیدا شود که برود قلب راکتور اراک را سرجایش بگذارد و با زن و بچه‌اش برود آنجا زندگی کند، آخر که چی؟ مگر شجاعت به این مسائل است، می‌خواهند ۸۰ میلیون نفر را به خاطر اینکه بگویند شجاع هستند، به خطر بیاندازند. مسائل ایمنی هسته‌ای با ایمنی در ایران خودرو فرق دارد. اگر در ایران خودرو اتفاقی بیافتد همان شعاع خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما اتفاق‌هایی مثل چرنوبیل را دیده‌اید؟»

سعید جلیلی که در دولت احمدی‌نژاد، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده بود، اخیرا گفته است: «در توافق وین دستاورد خاصی نداشته‌ایم و ایران از بیش از ۱۰۰حق خود چشم‌پوشی کرده است.»

جلیلی که مخالف توافق هسته‌ای است، همچنین گفته در این توافق، نظام تحقیر شده و ایران مسائل غیرمتعارف را در توافق پذیرفته است.

صالحی با رد ادعاهای جلیلی گفت: «این حالت ایده‌آل بود که غنی‌سازی ٢٠ درصد باشد، آب سنگین اراک سر جایش باشد، آنها هم می‌آمدند از ما عذرخواهی می‌کردند و تحریم‌ها را هم برمی‌داشتند. اگر شما می‌توانید این کارها را بکنید، بروید مذاکره کنید.»

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز هفته گذشته گفت: «در مدت شش سال که آقای جلیلی مسئولیت مذاکرات را برعهده داشت٬مذاکرات هسته‌ای شش میلی‌متر هم به سمت حل‌شدن جلو نرفت.»

ثبت دیدگاه