• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

رئیس آموزش و پرورش انار: صلاحیت اخلاقی رانندگان سرویس مدارس باید تایید شود

  • 22 شهریور 1394 - 15:10
رئیس آموزش و پرورش انار: صلاحیت اخلاقی رانندگان سرویس مدارس باید تایید شود

حسین ناجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار گفت:باید سرویس‌هایی را برای دانش آموزان تهیه کنیم که از نظر فنی قابل اعتماد باشند و از این مهم‌تر ویژگی فردی رانندگان سرویس هاست که متاهل بوده و صلاحیت اخلاقی و صحت جسمی و روحی آنان به تایید مراجع صالح رسیده باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان انار گفت: ساماندهی مناسب سرویس‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که دانش آموزان را در راه مدرسه تهدید می‌کند موثر باشد و با برنامه ریزی خوب در این زمینه شاهد کاهش تصادفات، ازدحام و ترافیک خواهیم بود

نشست کارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان با هدف ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی و ایجاد امنیت هر چه بیشتر و آرامش خاطر اولیا، با حضور حسین ناجی مدیر آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌ها ی مرتبط، فرمانداری، شهرداری، راهنمایی و رانندگی، نمایندگان مدیران مدارس و کار‌شناس انجمن اولیا مربیان، در در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش شهرستان انار برگزار گردید.

در ابتدای نشست حسین ناجی با مهم خواندن موضوع سرویس‌های مدارس، این بحث را در چند محور مورد بررسی قرارداده و گفت: ساماندهی مناسب سرویس‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که دانش آموزان را در راه مدرسه تهدید می‌کند موثر باشد و با برنامه ریزی خوب در این زمینه شاهد کاهش تصادفات، ازدحام و ترافیک خواهیم بود و این در صورتی عملی خواهد شد که نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط فعالانه و با برنامه و نظم، هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.

وی افزود: باید سرویس‌هایی را برای دانش آموزان تهیه کنیم که از نظر فنی قابل اعتماد باشند و از این مهم‌تر ویژگی فردی رانندگان سرویس هاست که متاهل بوده و صلاحیت اخلاقی و صحت جسمی و روحی آنان به تایید مراجع صالح رسیده باشد.

وی ادامه داد: در راستای تاکیدات و تذکرات مکرر در این زمینه، از مدیران مدارس توقع می‌رود که توجه و اهتمام کافی را در ساماندهی سرویس‌ها داشته باشند و ضروری است کار‌شناسی انجمن اولیا و مربیان با همکاری مدیران مداس با برگزاری جلسات توجیهی با حضور، پیمانکاران، نیروی انتظامی و رانندگان) برموضوع نظارت کافی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، تاکسی رانی و نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی را برای بازدید و نظارت بر نحوه عملکرد سرویس‌های مدارس ضروری دانست.

سپس علی زینلی معاون پشتیبانی به بیان دستور کار جلسه پرداخت.

در ادامه جلسه سرگرد مشایخی به بیان شرح وظایف ارگان‌های ذیربط پرداخته و گفت: شهرداری باید قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به نصب تجهیزات و علایم راهنمایی و رانندگی در محدوده مدارس اقدام نماید و ایجاد سرعت گیر و تعیین محل توقف سرویس‌ها دارای اهمیت ویژه خواهد بود.

مهندس علیزاده معاون فرمانداری شهرستان انار نیز به بررسی واظهار نظر درخصوص بحث سرویسهای ایاب وذهاب دانش آموزان ونشان دادن حساسیت ویژه در امرگزینش و انتخاب رانندگان سرویس‌ها وآژانسهایی که متولی امر ایاب وذهاب ونقل وانتقال دانش اموزان خصوصآ دانش آموزان دختر از خانه به مدرسه وبالعکس می‌باشند، به ایراد سخن وارائه راهکارهای لازم پر داخت و به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ناگوار، نظارت مستمر برکار سرویس‌ها، توسط اولیا خانه ومدرسه ودیگر مسئولین را، امری لازم وواجب دانست.

جلسه با تصویب مصوباتی به شرح ذیل پایان یافت:

۱- برگزاری جلسه توجیهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی جهت مدیران مدارس قبل از شروع سال تحصیلی با حضور نمایندگان اداره راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش

۲- ساماندهی تمامی خودروهای حمل و نقل به وسیله سازمان تاکسی رانی

۳- واریز وجوه (کرایه‌های سرویس‌ها) توسط اولیا به حساب مدارس

۴- ارسال فرم‌های ثبت نام و قرارداد با پیمانکاران و نرخ‌های مصوب به مدارس توسط اداره کل آموزش و پرورش

۵- نظارت و کنترل توسط اعضای کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط

۶- جلب همکاری اولیا با مدیران جهت استفاده از خودرو‌های دارای مجوز

۷- تشویق و قدردانی از مدیران، پیمانکاران و رانندگان فعال به طریق مقتضی

IMG_6250 IMG_6245 IMG_6249 IMG_6281 IMG_6287 IMG_6266

ثبت دیدگاه