• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

جریمه ۴۴ میلیون تومانی برای عاملان حفر کانال جهت انتقال آب از شمش به رضاآباد

  • 25 شهریور 1394 - 15:07
جریمه ۴۴ میلیون تومانی برای عاملان حفر کانال جهت انتقال آب از شمش به رضاآباد

عده‌ای چند ماه قبل تلاش داشتند به طور مخفیانه و غیرقانونی، با حفر کانال، آب را از چاه محمدیه شمش به رضاآباد منتقل کنند. این افراد به پرداخت ۴۴ میلیون تومان جریمه محکوم شده‌اند.

علی موسی‌زاده، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان انار در خصوص عدم برخورد به موقع اداره منابع طبیعی با حفر غیر مجاز کانال آب از چاه محمدیه شمش آباد به رضا آباد گفت: من در این مدت در سفر کربلا بودم و پس از بازگشت از این سفر گزارشی در خصوص تخلف هفت هشت کیلومتر کانال دریافت کردم.

وی افزود: این افراد ۷ کیلومتر نیز به دلیل اینکه امکان کانال کشی نبوده لوله را از روی سطح زمین عبور داده بودند که بلافاصله ماموران حفاظت منابع طبیعی جهت بازدید از آن اعزام شدند و پس از آن موصوع بلافاصله با دادستانی در میان گذاشته و از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.

موسی‌زاده با اشاره به اینکه بلافاصله از ادامه حفر این کانال ممانعت به عمل آمد، افزود: در حال حاضر ۴۴میلیون تومان خسارت در این خصوص تعیین شده و کار نیز به دستور دادستانی تعطیل است.

مدتی قبل برخی افراد قصد داشتند که به طور غیرقانونی، با حفر کانال و لوله‌گذاری، آب را از چاه محمدیه در منطقه شمش به رضاآباد در اطراف امین‌شهر منتقل کنند که  «شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان و اداره منابع آب شهرستان انار» جلوی این اقدامات غیرقانونی را گرفتند.

به دنبال پیگیری‌های انارپرس، شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ طی نامه‌ای اعلام کرد که تلاش برای انتقال آب از منطقه شمش و حفر کانال، غیرقانونی و مخفیانه بوده و جلوی آن گرفته شده است.

متن کامل نامه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان درباره جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب از شمش به شرح زیر است:

«آقای نسب عبداللهی

با سلام

احتراما بازگشت به درخواست مورخ ۱۳۹۴/۴/۱ در خصوص اعتراض به انتقال آب چاه کشاورزی محمدیه واقع در منطقه شمش به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه مالکین به صورت غیرقانونی و مخفیانه نسبت به لوله‌گذاری و انتقال آب چاه خود اقدام نموده‌اند، پس از شناسایی توسط امور آب با هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان، از ادامه حفر کانال و لوله‌گذاری جهت انتقال غیرقانونی آب جلوگیری به عمل آمده و انتقال آب صورت نگرفته است. ضمنا اخطاریه‌ای در همین خصوص به نمایندگی مالکین تحویل داده شده است.»

توضیح انارپرس: بدون شک به دلیل عمق نگران‌کننده بحران آب، بر خود لازم می‌دانیم که موضوع آب را با حساسیت بیشتری دنبال کنیم و در این مسیر از همیاری شهروندان نیز که ما را یاری می‌دهند، قدردانی می‌کنیم.

به گفته مقامات مسئول، خشکسالی که از ۱۰ سال قبل آغاز شده تا ۲۰ سال دیگر ادامه دارد و اگر اقدامات غیرقانونی برای برداشت غیرمجاز آب یا انتقال آب متوقف نشود، بدون تردید بحران آب در آینده چنان گسترده خواهد شد که زندگی همه ما را به خطر خواهد انداخت. از همین روست که باید در حفاظت از منابع آب جدی باشیم.

ثبت دیدگاه