• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تجمع کارگران خودروسازی علیه کمپین تحریم خرید خودرو

  • 29 شهریور 1394 - 14:57
تجمع کارگران خودروسازی علیه کمپین تحریم خرید خودرو

جمعی از کارگران صنعت خودروسازی کشور صبح یکشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار افزایش ۱۰۰۰ درصدی عوارض واردات خودروی خارجی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه سازی با تجمع مقابل مجلس خواستار تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس شدند.

تجمع کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت که حضور امروز کارگران خودروسازی مقابل ساختمان مجلس برای پیگیری طرحی در جهت افزایش مالیات واردات خودرو بوده است .

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) اظهار کرد: پیش از این کارگران خودروسازی پیشنهاد کرده بودند که عوارض مالیات و تعرفه های واردات خودروهای خارجی تا ۱۰۰۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود:‌ در این طرح پیش بینی شده خودروهای خارجی که کمتر از ۷۰ درصد ساخت داخل هستند عوارض سنگینی برای قطعاتشان پرداخت کنند تا تولید داخل رونق پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جلسات فراکسیون کارگری با کارگران خودروسازی در طول تعطیلات سه هفته‌ای مجلس برقرار بوده است گفت:‌ دراین جلسات این طرح مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد بیشتر اشکالات مربوط به کسانی است که از علائم جعلی استفاده می‌کنند یعنی کالای چینی را با آرم فلان شرکت ایرانی وارد می کردند و آن قطعه را در خودرو به کار می بردند که بعضا باعث ورود مشکلاتی شده است لذا مدیران شرکت‌ها باید پاسخ دهند زیرا قطعه ها باید در خطوط مونتاژ مورد آزمایش قرار گیرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس که در جمع کارگران خودروسازی مقابل مجلس حضور یافته بود گفت که وعده پیگیری طرح آن‌ها را داده است.

ثبت دیدگاه