• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

دانشگاه آزاد انار به قطب رشته‌های هنر در جنوب کشور تبدیل می‌شود

  • 11 مهر 1394 - 7:47
دانشگاه آزاد انار به قطب رشته‌های هنر در جنوب کشور تبدیل می‌شود

دکتر محسن پورنامداری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار گفت: دانشگاه آزاد انار به قطب رشته‌های هنر در جنوب کشور تبدیل می‌شود.

دکتر محسن پورنامداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی اکبر امین که قریب ۲۵۰۰۰ متر مربع ساختمان آموزشی، رفاهی، پژوهشی و فرهنگی را برای این واحد احداث کرد، خاطرنشان کرد: مجموعه دانشکده هنر واحد انار امسال با پذیرش دانشجو در رشته‌های کارشناسی موسیقی، کارشناسی بازیگری سینما و کارشناسی کارگردانی سینما – گرافیک نقاشی می‌رود تا به قطب رشته‌های هنر در جنوب کشور تبدیل شود.

 دکتر محسن پورنامدار

پورنامداری اضافه کرد: این دانشکده دارای یک سالن سینما با ظرفیت ۴۵۰ نفر است که یکی از بهترین و کم نظیرترین سالن‌های سینما در استان کرمان را داراست که همه روزه اقدام به پخش فیلم‌های روز سینمای ایران همزمان با تهران برای رفاه عموم حال مردم و دانشجویان می‌‌کند و منبع درآمدی برای این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.

وی درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مکاتباتی با مرکز رشد و فناوری استان انجام شده و ۲ طرح اقتصادی مهم برای مطرح شدن در شورای پژوهشی استان ارائه شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، تولید برق از موتورهای گازی و تهیه فروکوروم را دو طرح دانش‌بنیان این دانشگاه دانست و درباره آن گفت: در طرح اول از گاز شهری با روش‌های خاص تولید برق شده و به شبکه سراسری فروخته و تزریق می‌شود و در طرح دوم یکی از مواد اولیه کارخانه ذوب آهن و فولاد کشور تهیه می‌شود.

پورنامداری در ادامه وضعیت پروژه‌های عمرانی واحد انار را یادآور شد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ساختمان خوابگاه برادران با زیربنای ۶۵۰۰ مترمربع و گنجایش ۶۰۰ نفر، اتمام ساختمان استخر دانشگاه با زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع و مهمانسرای واحد با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع، همگی با همت خیر محترم و ورثه مرحوم علی اکبر امین در دست احداث است که تا پایان سال شاهد پایان ساخت آنها خواهیم بود.

این مسئول افزود: خوابگاه با پیشرفت ۹۸ درصدی از ابتدای سال تحصیلی تحویل دانشگاه آزاد انار خواهد شد و تا پایان سال جاری چند پروژه دیگر نیز تحویل داده می‌شوند که قدم بزرگی در راستای افزایش خدمات رفاهی، تفریحی و ورزشی برای دانشجویان، استادان و پرسنل این واحد خواهد بود.

وی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های واحد انار را این‌گونه بیان کرد: در مرحله اول سعی شده است تا با رنگ‌آمیزی معابر و محوطه دانشگاه و نظافت کلی واحد فضای فیزیکی از هر نظر آماده پذیرش دانشجویان و استادان در سال تحصیلی جدید شود. برنامه‌ریزی دقیق آموزشی به منظور تشکیل به موقع و منظم کلاس‌های درسی از دیگر اقداماتی بوده که صورت گرفته و ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود نیز تشکیل شده است.

سرپرست واحد انار ادامه داد: شورای فرهنگی واحد نیز در جلسات متعدد برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی خود را در ایام مختلف تهیه کرده که امیدواریم سال تحصیلی متنوعی برای استادان، دانشجویان و همکاران شاهد باشیم. در واقع افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی در سال تحصیلی جدید به همراه برنامه‌های فرهنگی جنبی از اولویت‌های اصلی این واحد در سال تحصیلی جدید است.

سرپرست واحد انار در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا با بیان اینکه رشته‌های دکتری ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی عمران در گرایش‌های راه‌ و‌ ترابری و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در سازمان مرکزی و وزارت علوم در دست پیگیری است، اظهار کرد: اکنون این واحد با ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۴۵ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های مطلوبی که صورت گرفت و قراردادهای آموزشی که با سایر موسسات آموزش عالی غیردولتی منعقد شد، شاهد رشد چشمگیر تعداد دانشجویان خود بودیم که امیدواریم این روند با اخذ رشته‌های جدید افزایش یابد.

وی در مورد مجتمع مدارس سما واحد انار به آنا گفت: مجتمع مدارس سما یکی از مجهزترین و بهترین مراکز آموزشی در شهرستان انار بوده و با همت و تلاش همکاران و معلمان دلسوز این مدارس شاهد رشد بسیار خوب آمار دانش‌آموزان در این حوزه نیز در سال تحصیلی جاری هستیم.

پورنامداری با قدردانی از اطلاع‌رسانی خبرگزاری آنا ابراز امیدوارم کرد تا بتوانیم با تلاش بیشتر شاهد اعتلای این واحد دانشگاهی در همه ابعاد و بیش از گذشته باشیم.

ثبت دیدگاه