• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

شرکت پسته از قیمت اعلامی برای پسته اکبری عقب‌نشینی کرد

  • 15 مهر 1394 - 17:11
شرکت پسته از قیمت اعلامی برای پسته اکبری عقب‌نشینی کرد

شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان روز سه‌شنبه ۱۴ مهر قیمت جدید پسته را اعلام کرد اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت از قمیت اعلامی برای پسته اکبری عقب‌نشینی کرده است.

در این خصوص ذکر چند تکته ضروری است:

۱- خبرگزاری صدا و سیما، سایت استانداری کرمان شبکه پنج صدا و سیمای کرمان، سایت کرمان مجازی که از سوی یکی از مسئولان بلندپایه استانداری کرمان اداره می‌شود و خبرگزاری باشگاه خبرنگاران همگی روز سه‌شنبه ۱۴ مهر قیمت‌های جدید پسته را به نقل از محسن هاشمیان، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان این‌گونه اعلام کردند:

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان با اشاره به اینکه این شرکت تصمیم دارد با حمایت های استاندار کرمان بر محصول پسته قیمت گذاری کند، خاطر نشان کرد: در این جلسه قیمت هر کیلو پسته فندقی ( ۳۰- ۲۸) سی سه هزار تومان، پسته احمدآقایی و اکبری سی و چهار هزار تومان و پسته کله قوچی ۳۵ هزار تومان به تصویب رسید.

۲- به دنبال اعلام این قیمت‌ها، انارپرس در یادداشتی، نرخ پسته اکبری را عجیب و دور از انتظار دانست و نوشت: «

قیمت‌های اعلام شده برای پسته اکبری و کله‌قوچی به هیچ وجه بر اساس واقعیت‌های بازار نیست. همه ساله تفاوت قیمت پسته فندقی و اکبری در هر کیلوگرم، معمولا بین سه تا چهار هزار تومان بوده اما در سال جاری این دو نوع پسته تنها هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند. این نوع تعیین قیمت پسته و اختلاف اندک بین دو رقم فندقی و اکبری با توجه به مرغوبیت و کیفیت هر یک از این پسته‌ها، پذیرفتنی نیست.»

۳- پس از انتشار این یادداشت انارپرس، سایت استانداری کرمان در خبر قمیت جدید پسته تغییراتی ایجاد کرد و نوشت:

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان با اشاره به اینکه این شرکت تصمیم دارد با حمایت های استاندار کرمان بر محصول پسته قیمت گذاری کند، خاطر نشان کرد: در این جلسه قیمت هر کیلو پسته فندقی ( ۳۰- ۲۸) سی سه هزار تومان، پسته احمدآقایی و پسته کله قوچی ۳۵ هزار تومان به تصویب رسید.

همان‌گونه که مشخص است شرکت پسته قیمت احمدآقایی و کله قوچی را در تصمیم جدید خود ۳۵ هزار تومان اعلام کرده و از اعلام قیمت پسته اکبری عقب‌نشینی کرده است.

۴- به نظر می‌رسد شرکت تعاونی پسته خیلی زود متوجه اشتباه خود در تعیین قیمت پسته اکبری شده است. از همین رو با توجه به اینکه نرخ پسته فندقی ۳۳ هزار تومان و پسته احمدآقایی و کله‌قوچی ۳۵ هزار تومان اعلام شده، احتمالا پسته اکبری با نرخ بیش از ۳۷ هزار تومان در بازار مبادله خواهد شد.

جلسه تعیین قیمت پسته با حضور هیات مدیر شرکت پسته و استاندار کرمان

IMG_9275 IMG_9273

مستندات خبر انارپرس درباره عقب‌نشینی شرکت پسته از قمیت اعلامی پسته اکبری به شرح زیر است.

(برای مشاهده اندازه اصلی عکس‌ها روی آن‌ها کلیک کنید)

عکس زیر مربوط به خبرگزاری صدا وسیماست که قیمت پسته اکبری به نقل از شرکت پسته ۳۴ هزار تومان اعلام شده است

منبع: کلیک کنید

sima

عکس زیر مربوط به شبکه پنج صدا و سیمای کرمان است که قیمت پسته اکبری به نقل از شرکت پسته ۳۴ هزار تومان اعلام شده است. شبکه پنج کرمان در بخش‌های خبری تلویزیونی روز ۱۵ مهر نیز همین قیمت‌ها را اعلام کرد.

منبع: کلیک کنید

kerman

عکس زیر مربوط به سایت کرمان مجازی است که قیمت پسته اکبری به نقل از شرکت پسته ۳۴ هزار تومان اعلام شده است. این سایت از سوی یکی از مسئولان استاندری کرمان اداره می‌شود.

منبع: کلیک کنید

 

majazi2عکس زیر مربوط به باشگاه خبرنگاران است است که قیمت پسته اکبری به نقل از شرکت پسته ۳۴ هزار تومان اعلام شده است.

منبع: کلیک کنید

yjc

عکس زیر مربوط به سایت استانداری کرمان است است که پس از انتقادات، نرخ قیمت پسته اکبری از آن حذف شد

منبع: کلیک کنید

ostan2

ثبت دیدگاه