• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

هیات اسکیت شهرستان انار راه‌اندازی شد

  • 15 مهر 1394 - 17:10
هیات اسکیت شهرستان انار راه‌اندازی شد

 هیات اسکیت شهرستان انار به سرپرستی محمد صالح ملانوری در تاریخ ۵ مهرماه ۹۴ راه‌اندازی شد.

ملانوری در این خصوص به انارپرس گفت: ما در این هیات در صدد آموزش و استعدادیابی در بین جوانان و نوجوانان شهرستان در زمینه اسکیت سرعت و نمایشی هستیم.

وی افزود: با توجه به پتانسیل موجود و سابقه درخشان جوانان این شهرستان در زمینه ورزش، امید داریم که هم در حیطه ورزش مهیج اسکیت هم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم و هم شاهد مدال آوری در مسابقات استانی و کشوری باشیم.

IMG-20151007-WA0021

ملانوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این هیات ۱۲ ورزشکار از سنین ۵ الی ۳۰ سال در حال یادگیری و تمرین می‌باشند.

وی از علاقه‌مندان به این ورزش مهیج و پرنشاط دعوت کرد تا برای عضویت به هیات اسکیت شهرستان انار مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۸۹۱۲۹۲۲۴ تماس بگیرند.

فواید اسکیت

اگر به اندام اسکیت کاران توجه کرده باشید متوجه می‌شوید که حرکات مداوم اسکیت تمام چربی‌های اضافی بدن را از بین برده است.

اگر به سرعت اسکیت کنید ۴۰۰ کیلو کالری انرژی را در یک ساعت می‌سوزانید.

اسکیت موجب تقویت رباط‌های عضلات فوقانی از جمله پا، ران، لگن، باسن وحتی عضلات کمر می‌شود به همین دلیل شما را از بد شکلی وچربی‌های اضافی این بخش‌های بدن‌‌ رها می‌سازد.

حرکات اسکیت ازنوع حرکات هوازی است که همانند ورزش ایروبیک در رساندن اکسیژن بیشتر به بدن بسیار موثر است. دقیقا فوایدی را از آن دریافت خواهید کرد که از انجام حرکات موزون پیاده روی و سایر ورزشهای ایروبیکی دریافت می‌­کنید.

این نوع ورزش درگیری تارهای عصبی با ماهیچه‌ها را تحریک کرده و بدون فشار هیچ وزنه‌ای، آزاد شدن کلسیم در سلولهای عصبی را تسریع می‌­کند.

اسکیت بدن را صاف نگه می‌دارد و عضلات ضد جاذبه چون شکم، پا، باسن و…. که بسیار مهم است را تقویت می‌­کند و باعت تولید قدرت می‌­شود. در واقع در مدت زمان کمتر، قدرت بیشتری تولید می‌­شود.

ورزشهایی که عضلات بالاتنه در آنان دارای تحرک بیشتری است باعث افزایش فشار خون می‌­شود که در اسکیت با توجه به فعالیت عضلات قسمت‌های پایینی بدن فشار خون ورزشکار تنظیم می‌گردد. در نتیجه، اسکیت فشار خون را متعادل می‌سازد. نهایتا، توان افراد را بالا می‌­رود.

اسکیت به شدت بین عضلات موافق و مخالف تعادل ایجاد می‌کند.

اسکیت باعث سازگاری عصبی می‌­شود و در برگرداندن حجم عضله بخصوص درسنین بالا موثر است.

حرکات در اسکیت بدلیل نوین بودن کاملا به صورت فنی طراحی شده و آن‌ها را کنترل شده ارائه می‌­کند.

اسکیت تمرکز افراد را بالا برده به همین دلیل اسکیت یکی از بهترین ورزش­هایی است که می‌تواند درمان افسردگی باشد.

اسکیت بسیار مفرح است در ادامه بازی‌هایش شخص برای ابداع حرکت جدید‌تر، بسیار تمرین و تلاش می‌کند و نهایتا ورزشکار با ابداع تکنیک یا حرکت جدید اسکیت را تبدیل به ورزشی خارق العاده کرده که به هیچ عنوان ورزشکار دچار کسلی یا خستگی نمی‌­شود.

IMG-20151007-WA0022 IMG-20151007-WA0023 IMG-20151007-WA0025

ثبت دیدگاه