• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نامه حامیان دولت به استاندار کرمان: آیا نباید یک بار از مدیرتان دفاع کنید؟

  • 19 مهر 1394 - 18:16
نامه حامیان دولت به استاندار کرمان: آیا نباید یک بار از مدیرتان دفاع کنید؟

تعدادی از حامیان دولت در استان کرمان در نامه ای به علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نوشته‌اند: «اگر تغییر مدیر کل سیاسی استانداری اتفاق بیفتد و دومین شوک بزرگ سیاسی استان رقم بخورد آنگاه ثابت خواهد شد که صحنه گردان‌های این اتفاقات اجرایی استان؛ افرادی خارج از ارکان دولت می‌باشند که از برخی افراد شاخص خط می‌گیرند و برای دولتی‌ها تصمیم می‌گیرند تا شکست دولت اتفاق افتد. جناب استاندار به هر حال مصلحت اندیشی و مماشات باید مرز داشته باشد نه آنکه هر نظر طیف مقابل را به راحتی پذیرفت.»

متن کامل نامه به شرح زیر است:

استاندار محترم کرمان

جناب آقای مهندس رزم حسینی

با سلام

احتراما؛ طبق شنیده‌ها تلاش‌ها برای برکناری حجت الاسلام والمسلمین عباس اسلامی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان وارد فاز جدید شده است.

همچنین شنیده می‌شود مسئولان معاونت سیاسی وزارت کشور، اسلامی را از مدیران لایق وزارت کشور می‌دانند و از تغییر سمت وی به دلیل برخی فشار‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. این در حالی است که گفته می‌شود وزارت کشور اظهار آمادگی کرده تا در جهت بهره گیری از توانایی‌های حجت الاسلام اسلامی در سمت معاونت اداره کل انتخابات وزارت کشور یا پست‌های مشابه استفاده نمایند.

متن فوق خبری بود که طی ۴۸ ساعت گذشته در برخی محافل خبری منتشر گردید. فارغ از اینکه اصل این خبر تا چه میزان صحت دارد باید به ابعاد فشار‌ها در جهت کنارگذاشتن حجت الاسلام اسلامی پرداخت. اسلامی مدیرکل توانمند سیاسی و انتخابات استانداری در هفته‌های گذشته در حاشیه مراسمی به صورت تصادفی دیداری با یکی از سران کشور در سالیان گذشته داشته است که دیداری غیر رسمی و غیر مرتبط با حوزه کاری بوده است.

اما همین دیدار دست آویزی شد؛ جهت برخی اعمال فشار‌ها که برخی تلاش دارند تا بتوانند استاندار و معاون سیاسی استاندار را همراه خود کنند تا شیخ مهم‌ترین دستگاه سیاسی استان را برکنار کنند؛ اتفاق مشابه البته در صحنه ملی نیز در روزهای گذشته رقم خورد آنگاه که موضوع دست دادن دکتر ظریف؛ وزیر امور خارجه کاردان کشور در راهرو سازمان ملل با رییس جمهور امریکا بوجود آمد و همین موضوع باعث عصبانیت و توهین غیر اخلاقی برخی نمایندگان تند روی مجلس به دکتر ظریف شد.

شاید زشت‌ترین برخورد را بیرانوند؛ نماینده بروجرد با دکتر ظریف انجام داد که حتی توهین وی به گونه‌ای دور ازشان بود که حجت الاسلام ابوترابی؛ نایب رییس مجلس به عنوان رییس جلسه تذکر جدی به این نماینده داد. البته حامیان دولت نیز بیکار ننشسته و به حمایت جدی وزیر امور خارجه پرداختند و به مخالفین وزیر امور خارجه حدیث معتبر به نقل از حضرت علی (ع) را یادآورشدند؛ إِذَا لَقِیتُمْ إِخْوَانَکُمْ فَتَصَافَحُوا وَ أَظْهِرُوا لَهُمُ الْبَشَاشَهَ وَ الْبِشْرَ، تَتَفَرَّقُوا وَ مَا عَلَیْکُمْ مِنَ الْأَوْزَارِ قَدْ ذَهَبَ، إِذَا عَطَسَ أَحَدُکُمْ فَسَمِّتُوهُ قُولُوا یَرْحَمُکَ اللَّهُ وَ هُوَ یَقُولُ لَکُمْ یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ وَ یَرْحَمُکُمْ قَالَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَ إِذا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّهٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْ‌ها أَوْ رُدُّو‌ها، صَافِحْ عَدُوَّکَ وَ إِنْ کَرِهَ فَإِنَّهُ مِمَّا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ عِبَادَهُ یَقُولُ «ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَهٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیم‏»» (خصال صدوق ج۲ ص۶۳۳) «وقتی برادرانتان را دیدید با همدیگر مصافحه کنید و به هم روی خوش نشان دهید، که در این صورت وقتی از هم جدا می‌شوید، گناهانتان از بین رفته است و با دشمنت هم مصافحه کن اگر چه از آن خوشش نیاید؛ زیرا خداوند بندگانش را بدان امر کرده، می‌فرماید: «[بدى را] با نیکى دفع کن، ناگاه خواهى دید‌‌ همان کس که میان تو و او دشمنى است، همانند دوستى صمیمى‌ خواهد بود.» (سوره فصلت، آیه ۳۴)»

اما موضوع دیدار مدیر کل سیاسی استانداری کرمان هم، چه بسا حاشیه آفرینان را در ادامه‌‌ همان سناریوی تاخت و تاز به مردان دولت ترغیب کرده است و این بار قصد دارند توپ را در زمین استانداری به گردش در آورند و شانس خود را امتحان کنند که آیا استاندار و معاون سیاسی وی از مدیرشان حمایت می‌کنند و یا شانه خالی می‌کنند و در راستای اعتراض برخی، مدیر کاربلد استانداری را قربانی می‌کنند؟

باید بیان داشت این روز‌ها سخت‌ترین روزهای سیاسی استانداری کرمان است و شاید بد‌ترین تجربه سیاسی استاندار کرمان به ویژه انکه همین هفته گذشته اتفاقاتی در تغییر نا‌فرجام فرماندار راور افتاد که در تاریخ استان کم سابقه بوده است و با توجه به شواهد اختلاف دو نماینده مردم شریف کرمان و راور در مجلس ابتدا میرصادقی؛ فرماندار عزل می‌گردد و کمتر از ۲۴ ساعت به فرمانداری راور باز می‌گردد. حال کافی است تغییر مدیر کل سیاسی استانداری نیز اتفاق بیفتد و دومین شوک بزرگ سیاسی استان رقم بخورد که آنگاه اثبات شود صحنه گردان‌های این اتفاقات اجرایی استان؛ افرادی خارج از ارکان دولت می‌باشند که برخی از افراد شاخص خط می‌گیرند و برای دولتی‌ها تصمیم می‌گیرند تا شکست دولت اتفاق افتد. جناب استاندار به هر حال مصلحت اندیشی و مماشات باید مرز داشته باشد نه آنکه هر نظر طیف مقابل را به راحتی پذیرفت.

آقای استاندار آیا استقلال قوه مجریه و کارآیی دستگاه اجرایی با تغییر احتمالی مدیر، بنا به خواست گروهی خاص زیر سوال نمی‌رود؟ جناب رزم حسینی؛ استاندار محترم جنابعالی در مراسم افتتاحیه باغ فتح آباد به صراحت بیان کردید از افراد چاپلوس دوری می‌کنید و توصیه نمودید مدیران را باید نقد کرد تا امور در جهت پیشرفت اصلاح گردد. به همین روی؛ امروز موج انتقاد به جنابعالی است؛ اگر بخواهید تغییری را انجام دهید که صرفاً یک گروه سیاسی خاص مخالف دولت را خشنود می‌کند. جناب استاندار؛ ورود جنابعالی به استان در عرصه مدیریت اجرایی استان نوید بخش روزهای خوبی بود؛ این امید به وجود آمده به آینده با توجه به تدبیر و عملکرد مثبت جنابعالی در دو سال اخیر با تلورانس‌های سیاسی کمرنگ نمی‌شود. آقای استاندار آیا زمزمه‌های تغییر مدیرکل سیاسی استانداری همچنان باید ادامه داشته باشد؟

آیا در این شرایط غیر معمولی؛ عملکرد مدیران متزلزل نمی‌شود؟ آیا نباید یکبار دفاع جانانه از مدیرتان انجام دهید تا تکلیف مشخص شود. جواب حامیان دولت را چگونه می‌دهید؟ آیا در صورت تغییر؛ این رویه‌ای نخواهد شد که فردا هم به بهانه‌های مختلف برای دیگر مدیران سناریوهای مشابه بنویسند؟ آیا تغییر یک مدیر شایسته با طومار به لحاظ سازمانی کار حرفه‌ای است؟ اگر مبنا لیاقت و بقا و یا عزل مدیر به طومار است؛ بفرمائید تا طرفداران دولت نیز تکلیف را بدانند. استاندار فهیم کرمان بهتر از هر کس می‌دانند؛ عباس اسلامی رزمنده دلاور گردان ۴۱۰ غواص است که در آن روز‌ها همراه دلیر مردانی همچون جنابعالی؛ دفاع مقدس را رقم زدید و ما امروز در راستای حدیث شریف امام علی (ع) «لیس من الانصاف القضا علی الثقه بالظن» از حقیقت و مظلوم دفاع نماییم. لازم دانستیم از این مدیر مظلوم و حق طلب؛ فهیم و یادگار شریف جنگ تحمیلی حمایت کنیم. تا ان شاء ا… فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت مدنظر مقام معظم رهبری همچنان با جدیت ادامه داشته باشد.

ثبت دیدگاه