• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

هشدار مجدد شبکه بهداشت انار: خطر آنفلونزا را جدی بگیرید؛ مرگ بیش از ۱۰ نفر در استان کرمان

  • 14 آذر 1394 - 15:57
هشدار مجدد شبکه بهداشت انار: خطر آنفلونزا را جدی بگیرید؛ مرگ بیش از ۱۰ نفر در استان کرمان

شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار در اطلاعیه‌ای جدید، مجددا درباره بیماری آنفلوآنزا هشدار داد. تاکنون بر اثر این بیماری، بیش از ۱۰ نفر در استان کرمان فوت کرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده:

با توجه به همزمانی بازگشت زائرین کربلا و شیوع بیماری آنفلونزا در سطح استان کرمان و نیز مرگ بیش از ۱۰ نفر در همین رابطه و همچنین مشاهده موارد مشکوک به آنفلونزا در سطح شهرستان انار، از همشهریان عزیز تقاضامندیم که ضمن رعایت نکات بهداشت فردی ( رعایت آداب سرفه و عطسه کردن، شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، استفاده از ماسک و..)، در صورت بازدید از زائرین امام حسین (ع)، از دست دادن و روبوسی بشدت پرهیز نمایید. شایان ذکر است زائرین نیز در صورت داشتن برنامه ولیمه، تا حد امکان این مراسم را به تعویق بیاندازند.

از والدین گرامی نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده علایم آنفلونزا (تب، سرفه، تنگی نفس، خستگی و کوفتگی بدن و همچنین علایم گوارشی: اسهال و استفراغ) از فرستادن فرزاندان خود به مدرسه تا زمان حصول بهبودی کامل جداً خودداری فرمایند.
در صورت مشاهده علایم آنفلونزا در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید و از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید.
گروههای در معرض خطر همچون: سالمندان، کودکان زیر ۲ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه ایی همچون: بیماران قلبی و عروقی، کلیوی، دیابت و.. بیش از سایرین از خود مواظبت نمایند.
فراموشمان نگردد که ساده‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلای به سایر بیماری‌ها، انجام خود مراقبتی می‌باشد.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار
واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها

 

ثبت دیدگاه